Rıdvan Eşin
Süleyman Çokay
Köşe Yazarı
Süleyman Çokay
 

Stresle Başa Çıkmada Bireysel Yöntemler

Stresle başa çıkmada bireysel yöntemlerin rolü oldukça büyüktür. Bu yöntemler sayesinde bedende başlayan ve zararlı olan strese karşı önlemler alınarak stres etkisiz hala getirilmeye çalışılmaktadır. Bireysel düzeyde stresle başa çıkma yöntemlerinden etkili olanlarını paylaşmak istiyorum. Bedensel Hareket Yapılan araştırmalar, her yaşta insan için yürüyüş, koşu, yüzme, bisiklete binme, aerobik yapma, hafif top oyunları ve tenis gibi egzersizlerin stresle mücadelede olumlu etkiler yarattığını doğrulamıştır. İnsan kanındaki hücreler kanın taşıdığı oksijen ve diğer yararlı maddelerle beslenirler. Stres, damarlarda daralmaya neden olduğu için, ister istemez hücrelere giden kan miktarı da azalmaktadır. Bu da hücrelerin yetersiz beslenmesine yol açmaktadır. Bu olumsuzlukların uzun süre devam etmesi veya sık sık tekrarlanması halinde bu hücreler hem hastalığa daha açık hale gelmekte hem de yaşam süreleri kısalmaktadır. Solunum Egzersizleri Kalp ve akciğerlerin iyi çalışmasını sağlayan faktörlerden birisi de derin nefes almadır. Derin nefes alma gerginliği azaltmaktadır. Nefes almanın kendisi bir gevşeme yolu olduğu gibi, bütün gevşeme egzersizlerinin de bir parçası olarak kullanılmaktadır. Doğru ve derin nefes alma doğrudan damarları genişletmekte ve bunun sonucunda kanın oksijeni bedenin en uç noktalarına kadar ulaştırmasını sağlamaktadır. Nefesin yolunu uzatmalısınız. Öncelikle nefesin ilk dolacağı yer karın boşluğudur. Karnınızı burundan alacağınız derin bir nefes vasıtasıyla hava ile şişirin. Soluduğunuz havayı diyafram kasını da devreye sokarak göğse, oradan da soluk borusuna kadar gönderin. Havayı soluk borusunda hissedip lezzetini alın, 2 saniye tuttuktan sonra burun yolları açıksa yine burundan nefesi yavaşça vermeye başlayın. Önce omuzlar aşağıya iniyor, sonra göğüs kafesi içe çekiliyor, en sonunda karnınızı iyice içeri çekerek tüm havayı boşaltın Meditasyon Bedeni fiziksel ve duygusal olarak dinlendirmek için içsel yoğunlaşmayı ve sakinliği artırmak meditasyon olarak adlandırmak. Meditasyon, hem bireylerin stresli durumlardan uzaklaşmalarına hem de stres belirtilerinin azalmasına yardım eden bir yöntemdir. Amaçları aynı olan bir çok meditasyon şekli olan vardır. Meditasyonda temel amaç, kişiyi zihinsel kaygı, gerilim ve endişeden uzaklaştırarak bir rahatlık ve sakinliğe ulaştırmaktır. Huzurlu bir ortam seç Rahat kıyafetler giy Kaç dakika yapacağını belirle Gözlerini kapat Nefesini kontrol et Zihninde canlandır
Ekleme Tarihi: 11 Ekim 2021 - Pazartesi

Stresle Başa Çıkmada Bireysel Yöntemler

Stresle başa çıkmada bireysel yöntemlerin rolü oldukça büyüktür. Bu yöntemler sayesinde bedende başlayan ve zararlı olan strese karşı önlemler alınarak stres etkisiz hala getirilmeye çalışılmaktadır. Bireysel düzeyde stresle başa çıkma yöntemlerinden etkili olanlarını paylaşmak istiyorum.

Bedensel Hareket

Yapılan araştırmalar, her yaşta insan için yürüyüş, koşu, yüzme, bisiklete binme, aerobik yapma, hafif top oyunları ve tenis gibi egzersizlerin stresle mücadelede olumlu etkiler yarattığını doğrulamıştır. İnsan kanındaki hücreler kanın taşıdığı oksijen ve diğer yararlı maddelerle beslenirler. Stres, damarlarda daralmaya neden olduğu için, ister istemez hücrelere giden kan miktarı da azalmaktadır. Bu da hücrelerin yetersiz beslenmesine yol açmaktadır. Bu olumsuzlukların uzun süre devam etmesi veya sık sık tekrarlanması halinde bu hücreler hem hastalığa daha açık hale gelmekte hem de yaşam süreleri kısalmaktadır.

Solunum Egzersizleri

Kalp ve akciğerlerin iyi çalışmasını sağlayan faktörlerden birisi de derin nefes almadır. Derin nefes alma gerginliği azaltmaktadır. Nefes almanın kendisi bir gevşeme yolu olduğu gibi, bütün gevşeme egzersizlerinin de bir parçası olarak kullanılmaktadır. Doğru ve derin nefes alma doğrudan damarları genişletmekte ve bunun sonucunda kanın oksijeni bedenin en uç noktalarına kadar ulaştırmasını sağlamaktadır.

Nefesin yolunu uzatmalısınız. Öncelikle nefesin ilk dolacağı yer karın boşluğudur. Karnınızı burundan alacağınız derin bir nefes vasıtasıyla hava ile şişirin. Soluduğunuz havayı diyafram kasını da devreye sokarak göğse, oradan da soluk borusuna kadar gönderin.

Havayı soluk borusunda hissedip lezzetini alın, 2 saniye tuttuktan sonra burun yolları açıksa yine burundan nefesi yavaşça vermeye başlayın. Önce omuzlar aşağıya iniyor, sonra göğüs kafesi içe çekiliyor, en sonunda karnınızı iyice içeri çekerek tüm havayı boşaltın

Meditasyon

Bedeni fiziksel ve duygusal olarak dinlendirmek için içsel yoğunlaşmayı ve sakinliği artırmak meditasyon olarak adlandırmak. Meditasyon, hem bireylerin stresli durumlardan uzaklaşmalarına hem de stres belirtilerinin azalmasına yardım eden bir yöntemdir.

Amaçları aynı olan bir çok meditasyon şekli olan vardır. Meditasyonda temel amaç, kişiyi zihinsel kaygı, gerilim ve endişeden uzaklaştırarak bir rahatlık ve sakinliğe ulaştırmaktır.

Huzurlu bir ortam seç

Rahat kıyafetler giy

Kaç dakika yapacağını belirle

Gözlerini kapat

Nefesini kontrol et

Zihninde canlandır

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.