Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin
Süleyman Çokay
Köşe Yazarı
Süleyman Çokay
 

ÖĞRETİM STRATEJİLERİ

Dünyada yaşanmakta olan teknolojik gelişmeler, sosyal, kültürel, bilimsel alanda gerçekleşen yenilikler; elde edilen yeni bilgilerin aynı hızda eğitim programlarına ve öğretilecek içeriğe yansıtılmasını neredeyse olanaksız duruma getirmiştir. Bireylerin yaşanan gelişmelere ayak uydurabilmeleri ve yeni bilgilere ulaşabilmeleri bu nedenle ayrı bir önem taşımaya başlamıştır. Öğrenen merkezli öğretim süreçlerinin sürekli vurgulandığı günümüzde bireylerden bilgiye ulaşabilmeleri, ulaştıkları bilgileri yorumlayıp kullanabilmeleri ve mevcut bilgiler ışığında yeni bilgiler ortaya koyabilmeleri beklenmektedir. Bireylerin bu özelliklere sahip olabilmeleri için nasıl öğrendiklerinin farkında olmaları gerekmektedir. İlköğretim birinci kademesinde, öğretmen, öğrenci ve ebeveyn tarafından sözel ağırlıklı olması ve içinde birçok soyut kavram yer alması nedeniyle ezber gerektiren bir ders olarak algılanan Sosyal Bilgiler dersini öğrenciler için daha anlamlı hale getirmek ve ezberlenmeye yönelten özel olguların öğrenilmesini kolaylaştırmak için öğrenme stratejilerinden yararlanılabilir. Günümüzde toplumların geleceği, bilgi çağının gereklerini yerine getirip, gelişmelere ayak uydurmalarına bağlıdır. Geleceğe yönelik belirlenen hedeflere ulaşma gerekliliği, topluma yararlı yurttaş yetiştirme görevini kendine amaç edinmiş olan Sosyal Bilgiler dersinin önemini bir kat daha artırmaktadır. Görüldüğü gibi artık ana-baba, öğretmen öğretmede artık "bilgi aktarıcı" durumunda olmamalıdır. Sadece ezber yaptırmak yanlıştır. Bu nedenle: * Öğrenciye o bilgiyi kazanma ve kullanma yollarının öğretilmesinde *Öğrenmeyi kendisinin gerçekleştirmesine yardım edilmesinde yarar görülmektedir. Öğretmen öğretirken: * Öğretme amacına uygun öğrenme yaşantılarını seçen * Öğrencilerin öğrenme çevresini düzenleyen * Öğrencilerin öğrenme yaşantıları geçirmesini sağlayan * Öğrencilere ‘öğrenmeyi öğreten’dir.
Ekleme Tarihi: 09 Eylül 2015 - Çarşamba

ÖĞRETİM STRATEJİLERİ

Dünyada yaşanmakta olan teknolojik gelişmeler, sosyal, kültürel, bilimsel alanda gerçekleşen yenilikler; elde edilen yeni bilgilerin aynı hızda eğitim programlarına ve öğretilecek içeriğe yansıtılmasını neredeyse olanaksız duruma getirmiştir. Bireylerin yaşanan gelişmelere ayak uydurabilmeleri ve yeni bilgilere ulaşabilmeleri bu nedenle ayrı bir önem taşımaya başlamıştır. Öğrenen merkezli öğretim süreçlerinin sürekli vurgulandığı günümüzde bireylerden bilgiye ulaşabilmeleri, ulaştıkları bilgileri yorumlayıp kullanabilmeleri ve mevcut bilgiler ışığında yeni bilgiler ortaya koyabilmeleri beklenmektedir. Bireylerin bu özelliklere sahip olabilmeleri için nasıl öğrendiklerinin farkında olmaları gerekmektedir.

İlköğretim birinci kademesinde, öğretmen, öğrenci ve ebeveyn tarafından sözel ağırlıklı olması ve içinde birçok soyut kavram yer alması nedeniyle ezber gerektiren bir ders olarak algılanan Sosyal Bilgiler dersini öğrenciler için daha anlamlı hale getirmek ve ezberlenmeye yönelten özel olguların öğrenilmesini kolaylaştırmak için öğrenme stratejilerinden yararlanılabilir. Günümüzde toplumların geleceği, bilgi çağının gereklerini yerine getirip, gelişmelere ayak uydurmalarına bağlıdır. Geleceğe yönelik belirlenen hedeflere ulaşma gerekliliği, topluma yararlı yurttaş yetiştirme görevini kendine amaç edinmiş olan Sosyal Bilgiler dersinin önemini bir kat daha artırmaktadır.

Görüldüğü gibi artık ana-baba, öğretmen öğretmede artık "bilgi aktarıcı" durumunda olmamalıdır. Sadece ezber yaptırmak yanlıştır. Bu nedenle:

* Öğrenciye o bilgiyi kazanma ve kullanma yollarının öğretilmesinde

*Öğrenmeyi kendisinin gerçekleştirmesine yardım edilmesinde yarar görülmektedir. Öğretmen öğretirken:

* Öğretme amacına uygun öğrenme yaşantılarını seçen

* Öğrencilerin öğrenme çevresini düzenleyen

* Öğrencilerin öğrenme yaşantıları geçirmesini sağlayan

* Öğrencilere ‘öğrenmeyi öğreten’dir.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.