Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin
Süleyman Çokay
Köşe Yazarı
Süleyman Çokay
 

Kamera açılsın mı açılmasın mı?

Uzaktan eğitimin başlamasıyla birlikte evlerde en çok tartışma konusu olan ve aile üyeleri ile öğretmenler arasında ki konuşmaların temelini oluşturan nokta “öğrencilerin kamerayı açmak istememeleri” olmuştur. Bununla birlikte anne ve babanın çok fazla müdahale etmesi çocuklarına, bir süre sonra iletişim bozukluklarına yol açabilmektedir. O zaman bu durumda nasıl bir yol izlemek gerek. Öncelikle anne ve babaların çocuklarını sürekli online derslerde kontrol etme ihtiyacından kurtulmaları gerekir. Tuvalete çıkarmamak, su içirmemek vb. durumlarda sorumluluk ve özkontrol çocuklarda olmalıdır. Burada veliler çocuklarının en iyi nasıl öğrenebileceği noktasında çocuklarına yardımcı olmalıdır. Örneğin not alarak mı daha iyi, kayıt altına alarak mı yoksa kamerayı açmak yada kapatmak mı. Ayrıca çocuklar on line derslerde ev içinde ki gürültünün, farklı görüntülerin arkadaşları tarafından görülmesini, duyulmasını istemeyebilirler. Öğretmenlerin  bu açıdan farklı etkinlikler yapmaları yerinde olur. Öğrencilerden sorular almak ya da hızlı yanıtlar istemek için sohbet/chat özelliğini kullanılması iyi olur. Küçük grup aktiviteleri için öğrencilerin kamera karşısında daha rahat etkileşimde bulunabilecekleri bekleme odalarını/breakout rooms kullanılabilir. İşbirliğine dayalı yazı yazma, not alma veya zihin haritaları üzerinde çalışmak için Padlet veya Jamboard gibi araçları denenebilir.
Ekleme Tarihi: 11 Ekim 2020 - Pazar

Kamera açılsın mı açılmasın mı?

Uzaktan eğitimin başlamasıyla birlikte evlerde en çok tartışma konusu olan ve aile üyeleri ile öğretmenler arasında ki konuşmaların temelini oluşturan nokta “öğrencilerin kamerayı açmak istememeleri” olmuştur. Bununla birlikte anne ve babanın çok fazla müdahale etmesi çocuklarına, bir süre sonra iletişim bozukluklarına yol açabilmektedir.

O zaman bu durumda nasıl bir yol izlemek gerek.

Öncelikle anne ve babaların çocuklarını sürekli online derslerde kontrol etme ihtiyacından kurtulmaları gerekir. Tuvalete çıkarmamak, su içirmemek vb. durumlarda sorumluluk ve özkontrol çocuklarda olmalıdır.

Burada veliler çocuklarının en iyi nasıl öğrenebileceği noktasında çocuklarına yardımcı olmalıdır. Örneğin not alarak mı daha iyi, kayıt altına alarak mı yoksa kamerayı açmak yada kapatmak mı.

Ayrıca çocuklar on line derslerde ev içinde ki gürültünün, farklı görüntülerin arkadaşları tarafından görülmesini, duyulmasını istemeyebilirler.

Öğretmenlerin  bu açıdan farklı etkinlikler yapmaları yerinde olur. Öğrencilerden sorular almak ya da hızlı yanıtlar istemek için sohbet/chat özelliğini kullanılması iyi olur. Küçük grup aktiviteleri için öğrencilerin kamera karşısında daha rahat etkileşimde bulunabilecekleri bekleme odalarını/breakout rooms kullanılabilir. İşbirliğine dayalı yazı yazma, not alma veya zihin haritaları üzerinde çalışmak için Padlet veya Jamboard gibi araçları denenebilir.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.