Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Resmiyet kazandı ve yürürlüğe girdi

EKONOMİ (AA) - Anadolu Ajansı | 06.04.2015 - 11:52, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3402+ kez okundu.
 

Resmiyet kazandı ve yürürlüğe girdi

Çağrı Merkezleri Derneği tarafından hazırlanan “Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi ve “Çağrı Merkezi Takım Lideri ” mesleklerine ilişkin Ulusal Yeterlilikler Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından onaylanarak resmiyet kazandı.

Bu yeterliliklerle birlikte işin meslek olarak algılanması yolunda çok önemli bir adım atılmış oldu. 45 üyesiyle Çağrı Merkezi sektörünün yaklaşık %90’ını temsil eden ÇMD tarafından hazırlanan “Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi ” ve “Çağrı Merkezi Takım Lideri ” mesleklerine ilişkin yeterlilikler, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) Yönetim Kurulunun 25.02.2015 tarih ve 2015/10 sayılı kararı ile onaylanarak ulusal yeterlilik olarak yürürlüğe girdi. Mesleki yeterliliklerin belirlenmesi ve ulusal yeterlilik olarak tanınmasıyla birlikte, Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcileri ve Çağrı Merkezi Takım Liderleri, uluslararası geçerliliği olan bir sertifika ile mesleki yeterliliklerini belgelerken, sektöre yeni adım atmak isteyen potansiyel işgücüne de bu mesleklerin nasıl icra edildiklerine dair kılavuz niteliğinde bir kaynak hazırlanmış oldu. Resmiyet kazanan ulusal yeterlilikler, kalifiye ve uygun iş gücü bulma, ölçme ve değerlendirme konusunda önemli kazanımları da çağrı merkezi firmalarına sağlıyor. ÇMD tarafından hazırlanan ulusal yeterlilikler ile, 80 bin kişinin istihdam edildiği çağrı merkezi sektöründe Müşteri Temsilcisi ve Takım Lideri mesleklerinin tüm kamuoyu nezdinde meslek olarak algılanması noktasında büyük katkılar sağlanacağını belirten ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı; “Çağrı merkezi sektörüne ilişkin eğitim veren kurumların sayısı her geçen gün artmaktadır. Ulusal yeterliliklerin belirlenmesi ile tüm bu kurumlardaki eğitim müfredatları sektörün ihtiyaçlarına göre şekillenerek, işe daha uygun bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip,  kişilerin sektörde istihdam edilmelerine olanak sağlanacaktır. Çalışanlarımız, mesleki yeterliliklerini uluslararası geçerliliği olan resmi bir belge ile tescil ettirebilecekler ve kendilerini geliştirerek meslekte kariyer planlarını daha doğru yapabileceklerdir. Firmalar tarafında ise; işe alım süreçlerinde planlanan eğitim maliyetlerinde avantaj yaratılmakla birlikte zaman kaybı anlamında da önemli faydalar sağlanacaktır. Bu projenin sektörümüze sağlayacağı en büyük faydalardan birinin de iş gücü devir oranında yaratacağı azalma olacağını önemle eklemek istiyorum’’ dedi. Tarakçı konuşmasında şu ifadelere de yer verdi: “Türkiye’de çağrı merkezi sektörünün 45 üyesi ile %90’ını temsil eden ÇMD, mesleki standartların belirlenmesi ve mesleki yeterliliklerin düzenlenmesi konusuna büyük önem vermiş ve bu konuda sektördeki tüm paydaşların görüşlerini alarak ‘Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi’ ve ‘Çağrı Merkezi Takım Lideri’ mesleklerine ilişkin ulusal yeterlilikleri hazırlamıştır. Titizlikle yürütülen proje için birçok STK’dan ve eğitim kurumundan da görüşler alınmıştır. Hem çalışanlara hem de firmalara önemli avantajlar sağlayan bu yeterlilikleri sektöre kazandırmış olmaktan dolayı büyük bir kıvanç duyuyoruz.” ULUSAL YETERLİLİKLERDE BELGELENDİRME SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK? MYK tarafından kabul edilen söz konusu ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme faaliyetlerini gerçekleştirmek isteyen kuruluşların TÜRKAK ya da Avrupa Akreditasyon Birliği bünyesinde çok taraflı tanıma anlaşması imzalamış başka akreditasyon kurumlarınca ilgili yeterliliklerde TS EN ISO/IEC 17024 standardına göre akredite edilmiş olmaları ve Mesleki Yeterlilik, Sınav ve Belgelendirme Yönetmeliği ile belirlenmiş şartları sağlamaları gerekiyor. Akreditasyon sürecinin tamamlanmasını takiben gerekli şartları sağlayarak MYK tarafından yetkilendirilen kuruluşlar UYÇ'deki ulusal yeterliliklere göre MYK Mesleki Yeterlilik Belgelerini verebilmektedir. Söz konusu ulusal yeterliliklerde, kuruluşların yetkilendirilmesini takiben ilgili kurum /kuruluşlar tarafından sınav ve belgelendirme faaliyetleri başlatılarak bireylere ilgili yeterliliklerde MYK Mesleki Yeterlilik Belgeleri verilmeye başlanacak.
Çağrı Merkezleri Derneği tarafından hazırlanan “Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi ve “Çağrı Merkezi Takım Lideri ” mesleklerine ilişkin Ulusal Yeterlilikler Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından onaylanarak resmiyet kazandı.

Bu yeterliliklerle birlikte işin meslek olarak algılanması yolunda çok önemli bir adım atılmış oldu.

45 üyesiyle Çağrı Merkezi sektörünün yaklaşık %90’ını temsil eden ÇMD tarafından hazırlanan “Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi ” ve “Çağrı Merkezi Takım Lideri ” mesleklerine ilişkin yeterlilikler, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) Yönetim Kurulunun 25.02.2015 tarih ve 2015/10 sayılı kararı ile onaylanarak ulusal yeterlilik olarak yürürlüğe girdi. Mesleki yeterliliklerin belirlenmesi ve ulusal yeterlilik olarak tanınmasıyla birlikte, Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcileri ve Çağrı Merkezi Takım Liderleri, uluslararası geçerliliği olan bir sertifika ile mesleki yeterliliklerini belgelerken, sektöre yeni adım atmak isteyen potansiyel işgücüne de bu mesleklerin nasıl icra edildiklerine dair kılavuz niteliğinde bir kaynak hazırlanmış oldu. Resmiyet kazanan ulusal yeterlilikler, kalifiye ve uygun iş gücü bulma, ölçme ve değerlendirme konusunda önemli kazanımları da çağrı merkezi firmalarına sağlıyor.

ÇMD tarafından hazırlanan ulusal yeterlilikler ile, 80 bin kişinin istihdam edildiği çağrı merkezi sektöründe Müşteri Temsilcisi ve Takım Lideri mesleklerinin tüm kamuoyu nezdinde meslek olarak algılanması noktasında büyük katkılar sağlanacağını belirten ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı; “Çağrı merkezi sektörüne ilişkin eğitim veren kurumların sayısı her geçen gün artmaktadır. Ulusal yeterliliklerin belirlenmesi ile tüm bu kurumlardaki eğitim müfredatları sektörün ihtiyaçlarına göre şekillenerek, işe daha uygun bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip,  kişilerin sektörde istihdam edilmelerine olanak sağlanacaktır. Çalışanlarımız, mesleki yeterliliklerini uluslararası geçerliliği olan resmi bir belge ile tescil ettirebilecekler ve kendilerini geliştirerek meslekte kariyer planlarını daha doğru yapabileceklerdir. Firmalar tarafında ise; işe alım süreçlerinde planlanan eğitim maliyetlerinde avantaj yaratılmakla birlikte zaman kaybı anlamında da önemli faydalar sağlanacaktır. Bu projenin sektörümüze sağlayacağı en büyük faydalardan birinin de iş gücü devir oranında yaratacağı azalma olacağını önemle eklemek istiyorum’’ dedi.

Tarakçı konuşmasında şu ifadelere de yer verdi: “Türkiye’de çağrı merkezi sektörünün 45 üyesi ile %90’ını temsil eden ÇMD, mesleki standartların belirlenmesi ve mesleki yeterliliklerin düzenlenmesi konusuna büyük önem vermiş ve bu konuda sektördeki tüm paydaşların görüşlerini alarak ‘Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi’ ve ‘Çağrı Merkezi Takım Lideri’ mesleklerine ilişkin ulusal yeterlilikleri hazırlamıştır. Titizlikle yürütülen proje için birçok STK’dan ve eğitim kurumundan da görüşler alınmıştır. Hem çalışanlara hem de firmalara önemli avantajlar sağlayan bu yeterlilikleri sektöre kazandırmış olmaktan dolayı büyük bir kıvanç duyuyoruz.”

ULUSAL YETERLİLİKLERDE BELGELENDİRME SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK?

MYK tarafından kabul edilen söz konusu ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme faaliyetlerini gerçekleştirmek isteyen kuruluşların TÜRKAK ya da Avrupa Akreditasyon Birliği bünyesinde çok taraflı tanıma anlaşması imzalamış başka akreditasyon kurumlarınca ilgili yeterliliklerde TS EN ISO/IEC 17024 standardına göre akredite edilmiş olmaları ve Mesleki Yeterlilik, Sınav ve Belgelendirme Yönetmeliği ile belirlenmiş şartları sağlamaları gerekiyor. Akreditasyon sürecinin tamamlanmasını takiben gerekli şartları sağlayarak MYK tarafından yetkilendirilen kuruluşlar UYÇ'deki ulusal yeterliliklere göre MYK Mesleki Yeterlilik Belgelerini verebilmektedir.

Söz konusu ulusal yeterliliklerde, kuruluşların yetkilendirilmesini takiben ilgili kurum /kuruluşlar tarafından sınav ve belgelendirme faaliyetleri başlatılarak bireylere ilgili yeterliliklerde MYK Mesleki Yeterlilik Belgeleri verilmeye başlanacak.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.