Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin
Sadettin Çetin
Köşe Yazarı
Sadettin Çetin
 

Yerel Basının Gücü Hissedildi

Teknolojinin her geçen gün gelişmesiyle birlikte 30 Mart Yeler Seçimlerinde siyasi partilerin adayları çalışmalarında ve kendilerini tanıtımda genel olarak İzmir, İstanbul ve Ankara menşeli reklam ajansları ile yaptılar… Aydın’ı 7 tepeli İstanbul zanneden yerel siyasetçiler İzmir, İstanbul ve Ankara’dan getirdikleri ajanslar Aydın yerel basınını hiçe sayıp bölgesel, ulusal yazılı ve görsel basın ile çalışmalar yapıp bağlı oldukları adayları içine kuş tüyü doldurulmuş ceylan derisinden yapılmış koltuklara oturtacaklarını zannederek vatandaşları etkilemeye çalıştılar… Her zaman olduğu gibi YEREL BASINI ekmeği yanından bedel gibi kullandılar… Üç beş gün bir yerel gazetede çalışmış veya teknolojiyi kullanmasını bilen ve kendisini gazeteci zanneden ve piyasa edinmeye çalışan bazı kişilerin oluşturdukları internet gazeteleri ile facebook sayfalarından gönderdikleri resimlerle Aydın’ı karış karış gezdiklerini ve bunun sonucunda da vatandaşların oylarının kendileri lehine sandıklara akacaklarını zannettiler… Tabi ki bu arada işi sadece ve sadece gazetecilik olan ve bu mesleğe yatırım yapmış olan bizim gibi gazetecileri de kullanmaya çalıştılar… Zaman zaman yazdığım köşe yazılarında bu tür çalışmaların kendilerine fayda getirmeyeceğini bu yolda harcadıkları paraların boşa gideceğini dile getirmeye çalıştığımızda kabahatli bizler olduk… Mesela Ak Parti’nin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Savaş, Ankara ve İstanbul menşeli bir ajansla seçim çalışmalarını yürüttü… Mustafa Savaş’ın adaylığı kesinleştikten sonra bu ajans sadece çekimleri için 8’in üzerinde İstanbul’a götürmüş… MHP’nin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Ali Uzunırmak profesyonel partili ordusundan AR GE Ofisi oluşturdu… Ak Parti’nin Efeler Belediye Başkan Adayı Yalçın Pekgüzel İstanbul’dan bir ajansla çalıştı… CHP’nin Büyükşehir Belediye Başkanı Adayı Özlem Çerçioğlu ile CHP’nin ve MHP’nin Efeler Belediye Başkan adayları Mesut Özakcan ve Recep Taner tüm siyasi partilerin yaptığının tersine yaptı bu konudaki çalışmalarını Aydın dışındaki ajanslar yerine, bir yaygın basın hariç yüzde 90’dan fazla yerel basını tercih etti. CHP’nin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Özlem Çerçioğlu %43,7 oy alarak, Ak Partinin Adayı Mustafa Savaş’a % 14,6, MHP’nin Adayı Ali Uzunırmak’a % 22,2 fark atarak seçimi kazanan taraf oldu… Yerel basın ile çalışan CHP’nin Adayı Mesut Özakcan % 35,8 ile birinci, MHP’nin Adayı Recep Taner % 29,8 ile ikinci olurken Ak Parti’nin adayı Yalçın Pekgüzel % 28,7 ile üçüncü parti oldu… 30 Mart yerel seçimlerinde çalışmalarını profesyonel zannettikleri Aydın dışındaki ajanslarla çalışanların sonu hüsranla bitti ve YEREL BASININ önemi bir kez daha anlaşılmış oldu… Sözüm sınıfta kalanlara… Hadi bakalım 5 yıl daha dersinizi çalışın öyle gelin Aydın halkının karşısına…
Ekleme Tarihi: 07 Nisan 2014 - Pazartesi

Yerel Basının Gücü Hissedildi

Teknolojinin her geçen gün gelişmesiyle birlikte 30 Mart Yeler Seçimlerinde siyasi partilerin adayları çalışmalarında ve kendilerini tanıtımda genel olarak İzmir, İstanbul ve Ankara menşeli reklam ajansları ile yaptılar…

Aydın’ı 7 tepeli İstanbul zanneden yerel siyasetçiler İzmir, İstanbul ve Ankara’dan getirdikleri ajanslar Aydın yerel basınını hiçe sayıp bölgesel, ulusal yazılı ve görsel basın ile çalışmalar yapıp bağlı oldukları adayları içine kuş tüyü doldurulmuş ceylan derisinden yapılmış koltuklara oturtacaklarını zannederek vatandaşları etkilemeye çalıştılar…

Her zaman olduğu gibi YEREL BASINI ekmeği yanından bedel gibi kullandılar…

Üç beş gün bir yerel gazetede çalışmış veya teknolojiyi kullanmasını bilen ve kendisini gazeteci zanneden ve piyasa edinmeye çalışan bazı kişilerin oluşturdukları internet gazeteleri ile facebook sayfalarından gönderdikleri resimlerle Aydın’ı karış karış gezdiklerini ve bunun sonucunda da vatandaşların oylarının kendileri lehine sandıklara akacaklarını zannettiler…

Tabi ki bu arada işi sadece ve sadece gazetecilik olan ve bu mesleğe yatırım yapmış olan bizim gibi gazetecileri de kullanmaya çalıştılar…

Zaman zaman yazdığım köşe yazılarında bu tür çalışmaların kendilerine fayda getirmeyeceğini bu yolda harcadıkları paraların boşa gideceğini dile getirmeye çalıştığımızda kabahatli bizler olduk…

Mesela Ak Parti’nin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Savaş, Ankara ve İstanbul menşeli bir ajansla seçim çalışmalarını yürüttü…

Mustafa Savaş’ın adaylığı kesinleştikten sonra bu ajans sadece çekimleri için 8’in üzerinde İstanbul’a götürmüş…

MHP’nin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Ali Uzunırmak profesyonel partili ordusundan AR GE Ofisi oluşturdu…

Ak Parti’nin Efeler Belediye Başkan Adayı Yalçın Pekgüzel İstanbul’dan bir ajansla çalıştı…

CHP’nin Büyükşehir Belediye Başkanı Adayı Özlem Çerçioğlu ile CHP’nin ve MHP’nin Efeler Belediye Başkan adayları Mesut Özakcan ve Recep Taner tüm siyasi partilerin yaptığının tersine yaptı bu konudaki çalışmalarını Aydın dışındaki ajanslar yerine, bir yaygın basın hariç yüzde 90’dan fazla yerel basını tercih etti.

CHP’nin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Özlem Çerçioğlu %43,7 oy alarak, Ak Partinin Adayı Mustafa Savaş’a % 14,6, MHP’nin Adayı Ali Uzunırmak’a % 22,2 fark atarak seçimi kazanan taraf oldu…

Yerel basın ile çalışan CHP’nin Adayı Mesut Özakcan % 35,8 ile birinci, MHP’nin Adayı Recep Taner % 29,8 ile ikinci olurken Ak Parti’nin adayı Yalçın Pekgüzel % 28,7 ile üçüncü parti oldu…

30 Mart yerel seçimlerinde çalışmalarını profesyonel zannettikleri Aydın dışındaki ajanslarla çalışanların sonu hüsranla bitti ve YEREL BASININ önemi bir kez daha anlaşılmış oldu…

Sözüm sınıfta kalanlara… Hadi bakalım 5 yıl daha dersinizi çalışın öyle gelin Aydın halkının karşısına…

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.