Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Yabancı dil baskısı yapmayın!

ÇOCUK 21.01.2015 - 21:15, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 11981+ kez okundu.
 

Yabancı dil baskısı yapmayın!

Türkiye’de İngilizce öğrenimi çözümsüz bir problem olarak karşımızda duruyor.

Son dönemlerde araştırmacılar tarafından ortaya konulan çalışmalarda küçük yaşlarda dil öğretilebileceğine dair kamuoyuna aktarılan bilgilerin gerçeği yansıtmadığı ortaya çıktı. Harvard Üniversitesi profesörleri, Catherine Snow ve Marianne Hoefnagel Hohle tarafından yapılan çalışmalarda, büyük yaştaki çocukların (12-15 yaş) küçük yaştaki çocuklara göre yabancı dili daha kolay öğrendikleri tespit edildi. Uzmanlar, küçük çocukların doğaları gereği yabancı dili güzel telaffuz ettiği için dili daha iyi öğrendiklerinin zannedildiğini, ancak bunun bir yanılgı olduğunu ifade etti. DİL EĞİTİMİ İÇİN AYRILAN KAYNAKLAR BOŞA HARCANIYOR Fatih Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yakup Çetin, Türkiye’de özel okullarda yaşanan rekabet nedeniyle çocukların anaokulu ve öncesinde İngilizce öğrenmek zorunda bırakıldıklarını ve bunun reklamının yapılmaya çalışılarak çocukların psikolojisinin olumsuz etkilendiğini kaydetti. Çetin, “Çocuklar birkaç kelime (renk, şarkı, isim, ifade, vb.) öğreniyor ve sanki yabancı dili öğrenmiş gibi bunun reklamı yapılıyor. Buna mevcut anlayışın eklenmesi ile iş başka bir boyut kazanıyor. Küçük yaşta çocuklara İngilizce öğretmek için dünyanın parası, zamanı ve emeği boşa harcanıyor. Ailelere önerimiz, çocuklarının istediği zaman İngilizce öğrenebileceğini bilmeleri ve yaşın buna engel olmayacağının farkına varmaları.” dedi. TÜRKİYE’DE LİSE MEZUNLARININ YÜZDE 95’İ İNGİLİZCE ÖĞRENEMİYOR Ülkemizde bir öğrenci, 12 yıllık ilk, orta ve lise eğitimi boyunca yaklaşık bin 296 saat civarında İngilizce dersi görüyor. Bin 296 saatin 720 saatini ilkokul ve ortaokul döneminde, ortalama 576 saatini ise lise eğitiminde almaktadır. İlkokuldaki İngilizce eğitimi 4.sınıftan başlamakla birlikte, 4+4+4 uygulamasının hayata geçirilmesiyle, 2. sınıftan itibaren İngilizce dersleri haftalık ders saati çizelgesine yerleştirildi. Bu kadar saat dersin sonunda belli okullar ve öğrenciler hariç, lise mezunlarının %95’inin çok basit bir İngilizce cümleyi kurup telaffuz etmekte zorlandığı tespit edildi.
Türkiye’de İngilizce öğrenimi çözümsüz bir problem olarak karşımızda duruyor.

Son dönemlerde araştırmacılar tarafından ortaya konulan çalışmalarda küçük yaşlarda dil öğretilebileceğine dair kamuoyuna aktarılan bilgilerin gerçeği yansıtmadığı ortaya çıktı. Harvard Üniversitesi profesörleri, Catherine Snow ve Marianne Hoefnagel Hohle tarafından yapılan çalışmalarda, büyük yaştaki çocukların (12-15 yaş) küçük yaştaki çocuklara göre yabancı dili daha kolay öğrendikleri tespit edildi. Uzmanlar, küçük çocukların doğaları gereği yabancı dili güzel telaffuz ettiği için dili daha iyi öğrendiklerinin zannedildiğini, ancak bunun bir yanılgı olduğunu ifade etti.

DİL EĞİTİMİ İÇİN AYRILAN KAYNAKLAR BOŞA HARCANIYOR

Fatih Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yakup Çetin, Türkiye’de özel okullarda yaşanan rekabet nedeniyle çocukların anaokulu ve öncesinde İngilizce öğrenmek zorunda bırakıldıklarını ve bunun reklamının yapılmaya çalışılarak çocukların psikolojisinin olumsuz etkilendiğini kaydetti. Çetin, “Çocuklar birkaç kelime (renk, şarkı, isim, ifade, vb.) öğreniyor ve sanki yabancı dili öğrenmiş gibi bunun reklamı yapılıyor. Buna mevcut anlayışın eklenmesi ile iş başka bir boyut kazanıyor. Küçük yaşta çocuklara İngilizce öğretmek için dünyanın parası, zamanı ve emeği boşa harcanıyor. Ailelere önerimiz, çocuklarının istediği zaman İngilizce öğrenebileceğini bilmeleri ve yaşın buna engel olmayacağının farkına varmaları.” dedi.

TÜRKİYE’DE LİSE MEZUNLARININ YÜZDE 95’İ İNGİLİZCE ÖĞRENEMİYOR

Ülkemizde bir öğrenci, 12 yıllık ilk, orta ve lise eğitimi boyunca yaklaşık bin 296 saat civarında İngilizce dersi görüyor. Bin 296 saatin 720 saatini ilkokul ve ortaokul döneminde, ortalama 576 saatini ise lise eğitiminde almaktadır. İlkokuldaki İngilizce eğitimi 4.sınıftan başlamakla birlikte, 4+4+4 uygulamasının hayata geçirilmesiyle, 2. sınıftan itibaren İngilizce dersleri haftalık ders saati çizelgesine yerleştirildi. Bu kadar saat dersin sonunda belli okullar ve öğrenciler hariç, lise mezunlarının %95’inin çok basit bir İngilizce cümleyi kurup telaffuz etmekte zorlandığı tespit edildi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.