Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Türkiye merkez üssümüz olacak!

SAĞLIK 16.03.2015 - 09:23, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3232+ kez okundu.
 

Türkiye merkez üssümüz olacak!

IndesitCompany’yi geçen yıl satın alan Whirlpool, bu birleşme sonucunda geliştirdiği stratejiyi Barselona’da açıkladı. Markanın tepe yöneticileri, beş ayrı gerekçe sıralayarak Türkiye’de yatırıma devam edeceklerini söylediler.

Geçen yıl IndesitCompany’yi satın alarak beyaz eşya sektöründe ‘lider’ olmaya soyunan Amerikan Whirlpool, birleşme sonrası yeni yüzünü Barselona’da tanıttı. 16 farklı ülkeden 50 gazetecinin katıldığı geçen hafta düzenlenen toplantıda bu birleşme sonucunda geliştirilen strateji ve hedefler anlatıldı. Whirlpool Yürütme Kurulu Üyesi, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Marc Bitzer,Türkiye’nin 150-200 milyonluk pazara ulaşmak açısından bir üs olduğunu söyledi. Türkiye’de siyasi istikrar var 2008’de bir Türk beyaz eşya markasını satın almak için 1 yıl çalıştıklarını ama başarılı olamadıklarına belirten Bitzer, “Türkiye’yi inanmasak, böyle bir satın alma yapmaya kalkışmazdık” dedi ve Türkiye’ye neden inandıklarını 5 ayrı gerekçeyle şöyle sıraladı: “İtalya, Fransa ve Rusya ile karşılaştırdığımızda büyük bir nüfus potansiyeline sahip. Çevresindeki ülkelerin potansiyeli de güçlü. Türkiye’yi etrafındaki ülkelerle düşündüğünüzde, 150-200 milyon arasında nüfusa, çok büyük bir pazara ulaşıyorsunuz. Türkiye harika bir üretim merkezi; iyi iş etiği, yetenekli bir işgücü var. Ayrıca Türkiye’de fabrika kurmak Rusya’da kurmaktan daha ucuz. Türkiye çok iyi tedarikçiler barındırıyor. Bunlara ek olarak 20 yıldır Türkiye’de politik istikrar var. Hepsini düşününce neden Türkiye’yi bu kadar sevdiğimizi anlayabilirsiniz.” Whrilpool, Indesit birleşmesinden sonra Indesit ve Hotpoint Türkiye’de kalmaya devam edecek. Mark Bitzer, Whirlpool’ın bir başka markası KitchenAid için Türkiye’de büyük fırsatlar gördüklerini söyledi. Bitzer, franchise mağazalar açmayı düşündüklerini ancak markadaki ürünlerin fiyatının yüksek olması sebebiyle ilk etapta İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde yapmak istediklerini anlattı. Türk beyaz eşya markalarıyla mücadelede rakiplerinin önüne geçebilmek için konsept satış mağazaları ve satış sonrası alışveriş ağını kullanacaklarını anlatan Bitzer, bunun çok da kolay olmayacağını, çünkü rakiplerinin gücünü iyi bildiklerini söyledi. Doğru yerde doğru mağaza Bitzer “Türkiye’de, WhirlpoolHotpoint ve Indesit ile bu rakamlara ulaşmak için şansımız çok fazla fakat bu daha çok perakendedeki gücümüze bağlı olacak. Zincir mağazalar önemli fakat onlar Türkiye’de pazarın belli bir bölümünü oluşturuyor. Bu geleneksel franchise sistemi sadece Türkiye’de var. Çok Türkiye’ye özgü bir durum söz konusu burada. Bu franchise mağazalarının sadece sayısı değil önemli olan. Bunlar sadece mağaza değil onlar tüketicilerimizin komşusu. Doğru yerde doğru mağazayı açmalıyız” dedi. Daha çok yolumuz var Whirlpool Yürütme Kurulu Üyesi, Whirlpool EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) Başkanı Esther Berrozpe ise Türkiye’nin kendileri için büyüyen Ortadoğu’da olması sebebiyle stratejik bir pazar olduğunu söyledi. Berrozpe “Yedi ana pazarımız var; Fransa, İtalya, Rusya, İngiltere, Polonya, Almanya ve Türkiye. Bu pazarlarda en az yüzde 30 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yedi pazarın bazılarında bu pazar payına sahibiz, Türkiye’de ise bu hedefe ulaşmak için daha yolumuz var elbette” dedi.
IndesitCompany’yi geçen yıl satın alan Whirlpool, bu birleşme sonucunda geliştirdiği stratejiyi Barselona’da açıkladı. Markanın tepe yöneticileri, beş ayrı gerekçe sıralayarak Türkiye’de yatırıma devam edeceklerini söylediler.

Geçen yıl IndesitCompany’yi satın alarak beyaz eşya sektöründe ‘lider’ olmaya soyunan Amerikan Whirlpool, birleşme sonrası yeni yüzünü Barselona’da tanıttı. 16 farklı ülkeden 50 gazetecinin katıldığı geçen hafta düzenlenen toplantıda bu birleşme sonucunda geliştirilen strateji ve hedefler anlatıldı. Whirlpool Yürütme Kurulu Üyesi, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Marc Bitzer,Türkiye’nin 150-200 milyonluk pazara ulaşmak açısından bir üs olduğunu söyledi.

Türkiye’de siyasi istikrar var

2008’de bir Türk beyaz eşya markasını satın almak için 1 yıl çalıştıklarını ama başarılı olamadıklarına belirten Bitzer, “Türkiye’yi inanmasak, böyle bir satın alma yapmaya kalkışmazdık” dedi ve Türkiye’ye neden inandıklarını 5 ayrı gerekçeyle şöyle sıraladı: “İtalya, Fransa ve Rusya ile karşılaştırdığımızda büyük bir nüfus potansiyeline sahip. Çevresindeki ülkelerin potansiyeli de güçlü. Türkiye’yi etrafındaki ülkelerle düşündüğünüzde, 150-200 milyon arasında nüfusa, çok büyük bir pazara ulaşıyorsunuz. Türkiye harika bir üretim merkezi; iyi iş etiği, yetenekli bir işgücü var. Ayrıca Türkiye’de fabrika kurmak Rusya’da kurmaktan daha ucuz. Türkiye çok iyi tedarikçiler barındırıyor. Bunlara ek olarak 20 yıldır Türkiye’de politik istikrar var. Hepsini düşününce neden Türkiye’yi bu kadar sevdiğimizi anlayabilirsiniz.” Whrilpool, Indesit birleşmesinden sonra Indesit ve Hotpoint Türkiye’de kalmaya devam edecek. Mark Bitzer, Whirlpool’ın bir başka markası KitchenAid için Türkiye’de büyük fırsatlar gördüklerini söyledi. Bitzer, franchise mağazalar açmayı düşündüklerini ancak markadaki ürünlerin fiyatının yüksek olması sebebiyle ilk etapta İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde yapmak istediklerini anlattı. Türk beyaz eşya markalarıyla mücadelede rakiplerinin önüne geçebilmek için konsept satış mağazaları ve satış sonrası alışveriş ağını kullanacaklarını anlatan Bitzer, bunun çok da kolay olmayacağını, çünkü rakiplerinin gücünü iyi bildiklerini söyledi.

Doğru yerde doğru mağaza

Bitzer “Türkiye’de, WhirlpoolHotpoint ve Indesit ile bu rakamlara ulaşmak için şansımız çok fazla fakat bu daha çok perakendedeki gücümüze bağlı olacak. Zincir mağazalar önemli fakat onlar Türkiye’de pazarın belli bir bölümünü oluşturuyor. Bu geleneksel franchise sistemi sadece Türkiye’de var. Çok Türkiye’ye özgü bir durum söz konusu burada. Bu franchise mağazalarının sadece sayısı değil önemli olan. Bunlar sadece mağaza değil onlar tüketicilerimizin komşusu. Doğru yerde doğru mağazayı açmalıyız” dedi.

Daha çok yolumuz var

Whirlpool Yürütme Kurulu Üyesi, Whirlpool EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) Başkanı Esther Berrozpe ise Türkiye’nin kendileri için büyüyen Ortadoğu’da olması sebebiyle stratejik bir pazar olduğunu söyledi. Berrozpe “Yedi ana pazarımız var; Fransa, İtalya, Rusya, İngiltere, Polonya, Almanya ve Türkiye. Bu pazarlarda en az yüzde 30 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yedi pazarın bazılarında bu pazar payına sahibiz, Türkiye’de ise bu hedefe ulaşmak için daha yolumuz var elbette” dedi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.