Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Qashqai’nin Tahtında Gözü Var

19.02.2015 - 21:57, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3076+ kez okundu.
 

Qashqai’nin Tahtında Gözü Var

Avrupa’da trendi hızla artan SUV’ler arasına Güney Koreli markadan yeni Tucson da katılıyor.

Avrupa'da ix35'in yerini alacak model stil sahibi tasarımıyla dikkat çekiyor. Nissan Qashaqi, Honda CR-V ve Toyota Rav4 gibi güçlü rakiplerin karşısına çıkacak yeni Tucson, 4,475mm uzunluğa, 1,850mm genişliğe ve 1,645mm yüksekliğe sahip. Model selefine göre 65mm daha uzun ve 30 mm daha geniş. Ayrıca 30 mm de daha uzun bir dingil mesafesine sahip. Ancak yeniTucson'un bagaj hacmi selefinde 591 litreyken, yeni modelde 513 litre… Yeni Tucson'da ağabeyi Santa Fe'de olan stil sahibi dokunuşlar yer alıyor. Daha rafine bir görünüme sahip model daha belirgin hatlara sahip. Altıgen krom ızgara, yüksek teknolojili farlar ve LED'li hareketli gündüz farları tasarımın öne çıkan noktaları… İç mekanda ise bir önceki modele göre belirgin değişiklikler yer alıyor. Öncelikle aracın kabininde selefe göre daha iyi detaylandırılmış ve kalite algısını yükselten detaylara yer veriliyor. Bunlar arasında yumuşak malzemeler ve büyük dokunmatik ekran da bulunuyor. Deri kaplı direksiyon simidi, krom süslemeler, krom kapı kolları ve ısıtmalı koltuklar kabinin dikkat çeken detaylarını oluşturuyor. Yeni Tucson'da güvenlik sistemleri de yabana atılmamış. Yayalar başta olmak üzere, şehir içi ve şehir dışı gibi üç farklı moda sahip Otomatik Fren Sistemi, yoldaki yayayı veya hızla yaklaşılan diğer araçları algılayarak güvenli şekilde durulmasını sağlıyor. Buna ek olarak, Aktif Şerit Takip Sistemi (LKAS) de şerit dışına çıkıldığında olası tehlikeyi önlemek adına direksiyonu otomatik olarak düzeltiyor. Arka Trafik Uyarı sistemi ise 180 derecelik alanı taramak için bir radar kullanıyor. Bu radar sayesinde yaklaşan diğer araçlar sürücüye anında bildirilerek güvenli sürüş sağlanmış oluyor. Kör Nokta Algılama sistemi de otomobilin etrafındaki diğer araçları algılamak için yakın alan sensörlerini kullanıyor. Sistem başka bir araç algıladığında sürücüyü anında uyararak şerit değiştirmesine engel oluyor. Hyundai Tucson'da kullanılan Aktif Kaput Sistemi de yaya ile önden olası bir çarpışmada darbe şoku yumuşatmak için aracın kaputu yükseltiyor. Hyundai Yeni Tucson, Euro6 normlarına uygun 184 beygirlik 2.0-litre dizel motorla birlikte 135 beygir 1.6-litre GDI ve 176 beygir gücündeki 1.6-litre T-GDI turbo benzinli ünitelerle satışa sunulacak. Aynı zamanda yeni nesil yedi ileri çift kavramalı (7DCT) ve altı-ileri manuel şanzımanla sunulacak.
Avrupa’da trendi hızla artan SUV’ler arasına Güney Koreli markadan yeni Tucson da katılıyor.

Avrupa'da ix35'in yerini alacak model stil sahibi tasarımıyla dikkat çekiyor. Nissan Qashaqi, Honda CR-V ve Toyota Rav4 gibi güçlü rakiplerin karşısına çıkacak yeni Tucson, 4,475mm uzunluğa, 1,850mm genişliğe ve 1,645mm yüksekliğe sahip.

Model selefine göre 65mm daha uzun ve 30 mm daha geniş. Ayrıca 30 mm de daha uzun bir dingil mesafesine sahip. Ancak yeniTucson'un bagaj hacmi selefinde 591 litreyken, yeni modelde 513 litre… Yeni Tucson'da ağabeyi Santa Fe'de olan stil sahibi dokunuşlar yer alıyor. Daha rafine bir görünüme sahip model daha belirgin hatlara sahip. Altıgen krom ızgara, yüksek teknolojili farlar ve LED'li hareketli gündüz farları tasarımın öne çıkan noktaları…

İç mekanda ise bir önceki modele göre belirgin değişiklikler yer alıyor. Öncelikle aracın kabininde selefe göre daha iyi detaylandırılmış ve kalite algısını yükselten detaylara yer veriliyor. Bunlar arasında yumuşak malzemeler ve büyük dokunmatik ekran da bulunuyor. Deri kaplı direksiyon simidi, krom süslemeler, krom kapı kolları ve ısıtmalı koltuklar kabinin dikkat çeken detaylarını oluşturuyor.

Yeni Tucson'da güvenlik sistemleri de yabana atılmamış. Yayalar başta olmak üzere, şehir içi ve şehir dışı gibi üç farklı moda sahip Otomatik Fren Sistemi, yoldaki yayayı veya hızla yaklaşılan diğer araçları algılayarak güvenli şekilde durulmasını sağlıyor. Buna ek olarak, Aktif Şerit Takip Sistemi (LKAS) de şerit dışına çıkıldığında olası tehlikeyi önlemek adına direksiyonu otomatik olarak düzeltiyor. Arka Trafik Uyarı sistemi ise 180 derecelik alanı taramak için bir radar kullanıyor. Bu radar sayesinde yaklaşan diğer araçlar sürücüye anında bildirilerek güvenli sürüş sağlanmış oluyor.

Kör Nokta Algılama sistemi de otomobilin etrafındaki diğer araçları algılamak için yakın alan sensörlerini kullanıyor. Sistem başka bir araç algıladığında sürücüyü anında uyararak şerit değiştirmesine engel oluyor. Hyundai Tucson'da kullanılan Aktif Kaput Sistemi de yaya ile önden olası bir çarpışmada darbe şoku yumuşatmak için aracın kaputu yükseltiyor. Hyundai Yeni Tucson, Euro6 normlarına uygun 184 beygirlik 2.0-litre dizel motorla birlikte 135 beygir 1.6-litre GDI ve 176 beygir gücündeki 1.6-litre T-GDI turbo benzinli ünitelerle satışa sunulacak. Aynı zamanda yeni nesil yedi ileri çift kavramalı (7DCT) ve altı-ileri manuel şanzımanla sunulacak.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.