Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Bankacılık şikayetleri zirve yaptı

GENEL 03.07.2015 - 11:22, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3815+ kez okundu.
 

Bankacılık şikayetleri zirve yaptı

Aydın'ın Efeler ilçesinde Tüketici hakem heyetine son 1 ay içerisinde bin 113 tüketici şikayeti ulaşırken, bunların bin 50 tanesini banka ve bankacılık sorunları oluşturdu.

Aydın'ın Efeler ilçesinde Tüketici hakem heyetine son 1 ay içerisinde bin 113 tüketici şikayeti ulaşırken, bunların bin 50 tanesini banka ve bankacılık sorunları oluşturdu. Efeler Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı, tüketici haklarının korunması konusunda gelen şikayet dilekçelerinin tek tek incelenerek, yasal süreci içerisinde sonuçlandırıldığını açıkladı. Efeler Kaymakamlığı tarafından yapılan açıklamada Tüketici Hakem Heyeti'nin 6502 Sayılı Tüketici'nin Korunması hakkında kanun gereği gelen şikâyet dilekçeleri ilgili kanun ve bu kanuna dayanılarak düzenlenen yönetmelikler, tebliğler ve genelgeler doğrultusunda incelenerek, yasal süresi içerisinde sonuçlandırıldığını bildirdi. Heyet, gelen şikâyet dilekçelerini önce Tüketici Bilgi Sistemi (TUBİS)'e  kayıt ederek şikâyet edilen satıcının veya hizmet sağlayıcının şikâyet ile ilgili savunmasını talep ettiklerini ardından savunması gelen dosyalar sırası ile karar işlemine aldıklarını belirtirken, işleme alınan şikayet dilekçelerinin, Tüketici Hakem Heyeti Yönetmeliğinin 23.maddesi gereğince  6 ay ile 1 yıl içerisinde karara bağlandığını bildirdi. YAPILAN ŞİKAYETLERİN YÜZDE 90'I BANKA İŞLEMLERİNE Ortaya çıkan sonuçlarda banka şikayetlerinin aşırı artış gösterdiği görüldü. Efeler Kaymakamlığı'ndan alınan verilere göre; Efeler Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı'na 01 Haziran-30 Haziran 2015 tarihleri arasında bin 133 adet tüketici başvurdu. Bu şikâyetlerin bin 50 adedi Banka ve Bankacılık işlemleri ile, geri kalan 83 adedi ise Ayıplı Mal ve Hizmetler ile ilgili olduğu ortaya çıktı. Efeler Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı 9 Haziran ve 23 Haziran 2015 tarihlerinde iki oturum halinde toplantı yaptı. Toplantıda bin 918 dosya karara bağlandı ve alınan kararlardan bin 855 adedi tüketici lehine, 63 adedi tüketici aleyhine sonuçlandı.
Aydın'ın Efeler ilçesinde Tüketici hakem heyetine son 1 ay içerisinde bin 113 tüketici şikayeti ulaşırken, bunların bin 50 tanesini banka ve bankacılık sorunları oluşturdu.

Aydın'ın Efeler ilçesinde Tüketici hakem heyetine son 1 ay içerisinde bin 113 tüketici şikayeti ulaşırken, bunların bin 50 tanesini banka ve bankacılık sorunları oluşturdu.

Efeler Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı, tüketici haklarının korunması konusunda gelen şikayet dilekçelerinin tek tek incelenerek, yasal süreci içerisinde sonuçlandırıldığını açıkladı. Efeler Kaymakamlığı tarafından yapılan açıklamada Tüketici Hakem Heyeti'nin 6502 Sayılı Tüketici'nin Korunması hakkında kanun gereği gelen şikâyet dilekçeleri ilgili kanun ve bu kanuna dayanılarak düzenlenen yönetmelikler, tebliğler ve genelgeler doğrultusunda incelenerek, yasal süresi içerisinde sonuçlandırıldığını bildirdi. Heyet, gelen şikâyet dilekçelerini önce Tüketici Bilgi Sistemi (TUBİS)'e  kayıt ederek şikâyet edilen satıcının veya hizmet sağlayıcının şikâyet ile ilgili savunmasını talep ettiklerini ardından savunması gelen dosyalar sırası ile karar işlemine aldıklarını belirtirken, işleme alınan şikayet dilekçelerinin, Tüketici Hakem Heyeti Yönetmeliğinin 23.maddesi gereğince  6 ay ile 1 yıl içerisinde karara bağlandığını bildirdi.

YAPILAN ŞİKAYETLERİN YÜZDE 90'I BANKA İŞLEMLERİNE

Ortaya çıkan sonuçlarda banka şikayetlerinin aşırı artış gösterdiği görüldü. Efeler Kaymakamlığı'ndan alınan verilere göre; Efeler Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı'na 01 Haziran-30 Haziran 2015 tarihleri arasında bin 133 adet tüketici başvurdu. Bu şikâyetlerin bin 50 adedi Banka ve Bankacılık işlemleri ile, geri kalan 83 adedi ise Ayıplı Mal ve Hizmetler ile ilgili olduğu ortaya çıktı.

Efeler Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı 9 Haziran ve 23 Haziran 2015 tarihlerinde iki oturum halinde toplantı yaptı. Toplantıda bin 918 dosya karara bağlandı ve alınan kararlardan bin 855 adedi tüketici lehine, 63 adedi tüketici aleyhine sonuçlandı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.