Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Aydın İnciri Güney Kore pazarına açıldı

EKONOMİ 26.10.2016 - 15:01, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 2170+ kez okundu.
 

Aydın İnciri Güney Kore pazarına açıldı

EİB Kuru Meyve Tanıtım Grubu, Güney Kore’de tanıtım atağında

AYDIN- Türk kuru meyve sektörü, Uzakdoğu pazarındaki tanıtım atağını sürdürüyor. 2015 yılında Çin’de Türk kuru meyvelerinin tanıtımını yapan Kuru Meyve Tanıtım Grubu, 2016 yılında Güney Kore pazarına yoğunlaştı. 2017 yılındaki hedef pazar ise Hindistan olacak. Güney Kore’de, toplumun yaşlılığının artması sağlığa olan ilgiyi daha da arttırıyor. Bu ortamda sağlıklı, lezzetli ve doğal vitamin deposu kuru meyvelere olan ilgi her geçen gün yükseliyor. Güney Kore’de kuru meyve pazarı her yıl yüzde 52.5 büyüme kaydediyor ve ithalata bağımlı bir sektör konumunda. Kuru Meyve Tanıtım Grubu, Güney Kore pazarında Türk kuru meyvelerinin sağlık ve lezzet faydaları ile ilgili tanıtım faaliyetleri yürütüyor. Güney Kore’de kuru meyve ihtiyacının büyük bölümünün ithalat yoluyla temin edildiğini, Güney Kore’ye özel çeşitli iletişim programlarını devreye soktuklarını belirten Kuru Meyve Tanıtım Grubu Başkanı Osman Öz, Kore’nin yerel dilinde internet sitesi ve Facebook sayfası oluşturduklarını kaydetti. Seul’de halkın yoğun ziyaret ettiği AVM’lerde tadım etkinlikleri yaptıklarını anlatan Öz, “Bugüne kadar iki tane tadım etkinliği gerçekleştirdik. Binlerce kişiye Türk kuru meyvelerinin tadımını yaptırdık. Kore’de anket yoluyla pazar araştırması yaptık. Kuru meyveler hiç katkı maddesi içermeyen az kaloriye sahip, besleyici ürünler olarak algılanıyor. Bu olumlu algıyı Türk ihraç ürünlerinin daha fazla ihracatı için değerlendireceğiz” diye konuştu. Güney Kore’de Türk kuru meyve ürünlerinin sağlık ve lezzet özelliklerini öne çıkarmak amacıyla medyayı da kullandıklarını dile getiren Öz, şöyle devam etti: “Blog yazarları ile bir araya geldik. 11 faal blog yazarına Türk kuru meyve paketleri ulaştırdık, tattırdık ve Türk kuru meyvelerini değerlendirmelerini sağladık. Bu sayede 414 bin kişiye ulaştık. İnternet sitesinde Türk kuru meyveleri ile yapılan 9 yiyecek tarifine yer verdik. Halkın ilgisini çekmek amacıyla Facebook KMTG sayfasında “Kore Şükran Günü Kutlaması” başta olmak üzere farklı etkinlikler gerçekleştirdik. 50 kişiye kuru meyve sepeti hediye ettik. Önümüzdeki süreçte bloggerlar ve gazeteciler için Türkiye gezisi planlıyoruz.”
EİB Kuru Meyve Tanıtım Grubu, Güney Kore’de tanıtım atağında

AYDIN- Türk kuru meyve sektörü, Uzakdoğu pazarındaki tanıtım atağını sürdürüyor. 2015 yılında Çin’de Türk kuru meyvelerinin tanıtımını yapan Kuru Meyve Tanıtım Grubu, 2016 yılında Güney Kore pazarına yoğunlaştı. 2017 yılındaki hedef pazar ise Hindistan olacak.

Güney Kore’de, toplumun yaşlılığının artması sağlığa olan ilgiyi daha da arttırıyor. Bu ortamda sağlıklı, lezzetli ve doğal vitamin deposu kuru meyvelere olan ilgi her geçen gün yükseliyor. Güney Kore’de kuru meyve pazarı her yıl yüzde 52.5 büyüme kaydediyor ve ithalata bağımlı bir sektör konumunda.

Kuru Meyve Tanıtım Grubu, Güney Kore pazarında Türk kuru meyvelerinin sağlık ve lezzet faydaları ile ilgili tanıtım faaliyetleri yürütüyor. Güney Kore’de kuru meyve ihtiyacının büyük bölümünün ithalat yoluyla temin edildiğini, Güney Kore’ye özel çeşitli iletişim programlarını devreye soktuklarını belirten Kuru Meyve Tanıtım Grubu Başkanı Osman Öz, Kore’nin yerel dilinde internet sitesi ve Facebook sayfası oluşturduklarını kaydetti.

Seul’de halkın yoğun ziyaret ettiği AVM’lerde tadım etkinlikleri yaptıklarını anlatan Öz, “Bugüne kadar iki tane tadım etkinliği gerçekleştirdik. Binlerce kişiye Türk kuru meyvelerinin tadımını yaptırdık. Kore’de anket yoluyla pazar araştırması yaptık. Kuru meyveler hiç katkı maddesi içermeyen az kaloriye sahip, besleyici ürünler olarak algılanıyor. Bu olumlu algıyı Türk ihraç ürünlerinin daha fazla ihracatı için değerlendireceğiz” diye konuştu.

Güney Kore’de Türk kuru meyve ürünlerinin sağlık ve lezzet özelliklerini öne çıkarmak amacıyla medyayı da kullandıklarını dile getiren Öz, şöyle devam etti:

“Blog yazarları ile bir araya geldik. 11 faal blog yazarına Türk kuru meyve paketleri ulaştırdık, tattırdık ve Türk kuru meyvelerini değerlendirmelerini sağladık. Bu sayede 414 bin kişiye ulaştık. İnternet sitesinde Türk kuru meyveleri ile yapılan 9 yiyecek tarifine yer verdik.

Halkın ilgisini çekmek amacıyla Facebook KMTG sayfasında “Kore Şükran Günü Kutlaması” başta olmak üzere farklı etkinlikler gerçekleştirdik. 50 kişiye kuru meyve sepeti hediye ettik. Önümüzdeki süreçte bloggerlar ve gazeteciler için Türkiye gezisi planlıyoruz.”

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.