Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin
Süleyman Çokay
Köşe Yazarı
Süleyman Çokay
 

Pisa nasıl yorumlanır?

2012 yılında yapılan PISA sınavında ülkemiz adına katılan öğrencilerimize (ilimizde Vimjo meslek lisesi)  dikkat ve motivasyon çalışmaları, seminerler vermiştim. Bu tecrübemin ve son sınav sonuçlarının ışığında PISA 2018 ‘i yorumlayalım. İlk olarak PİSA nedir ve nasıl uygulanır bu soruların cevabını verelim. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD/ 37 ülke üye) tarafından 3 yılda bir düzenlenen ve 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerilerin, PISA ( Uluslararası Değerlendirme Programı) adı verilen test marifetiyle ölçülmesidir. Türkiye'de 15 yaşındaki öğrencilerin yüzde 73'ünü temsil eden 186 farklı okuldan 6 Bin 890 öğrenci teste girdi. 2018 PISA sınavında önce her ülkeden coğrafi dağılım (iller), yerleşim merkezleri (şehir, kasaba, köy), ve lise türleri göz önünde bulundurularak ülkenin eğitim sistemini temsil eden en az 150 okul seçildi. Sonra her okuldan rastgele seçilen 40 civarında öğrenci sınava alındı. En son yapılan PISA 2015 sonuçlarına göre Türkiye'deki öğrencilerin puanları arttı. Ayrıca Matematik ve Fen sonuçlarının en çok arttığı 3 ülkeden biri olmamız umut veriyor. Fakat PISA 2018 sonuçlarına göre "okuma, matematik ve fen bilimi" alanlarının tamamında OECD ortalamasının altında kaldığımız, 2012 yılı seviyelerinde olduğumuz gerçeğini de unutmayalım. *Türkiye’de kızlar okumada 25 puan önde, matematikte ise 5 puan geride *Dezavantajlı ülkeler başarılı eğitim sistemleri oluşturabiliyorlar, zengin ülkeler için de eğitimde başarı garanti değil. *OECD ülkeleri arasında bir numara artık Estonya (Finlandiya değil) * Çok ders yapmak başarıyı arttırmıyor. Haftalık ders saati ile okuma sınavı performansı karşılaştırmasında, OECD ortalaması 44 saat ve 487 puanken Türkiye 51 saatle 466 puan almış-daha fazla zamanla daha düşük performans. *2003 ile 2018 arasında Türkiye’de 15 yaş okullaşma oranı iki misline çıkmış. Ülkemiz adına sevindirici. Genel olarak baktığımızda 2015 e göre epey ilerleme gösterdik. Ancak 2012 sonuçlarını geçemedik. Ayrıca, Fen Liseleri, Anadolu Liseleri ve Sosyal Bilimler liseleri ile İHL, Meslek liseleri arasında çok ciddi bir fark olduğu iyice belirginleşmiştir. Bakanımızın uluslararası tecrübe ve bilgiye sahip olması sayesinde bir sonraki PISA da, gerekli eksikliklerin üstüne gidilerek çok daha iyi yerlerde olacağımıza inanıyorum.
Ekleme Tarihi: 07 Aralık 2019 - Cumartesi

Pisa nasıl yorumlanır?

2012 yılında yapılan PISA sınavında ülkemiz adına katılan öğrencilerimize (ilimizde Vimjo meslek lisesi)  dikkat ve motivasyon çalışmaları, seminerler vermiştim. Bu tecrübemin ve son sınav sonuçlarının ışığında PISA 2018 ‘i yorumlayalım.

İlk olarak PİSA nedir ve nasıl uygulanır bu soruların cevabını verelim. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD/ 37 ülke üye) tarafından 3 yılda bir düzenlenen ve 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerilerin, PISA ( Uluslararası Değerlendirme Programı) adı verilen test marifetiyle ölçülmesidir.

Türkiye'de 15 yaşındaki öğrencilerin yüzde 73'ünü temsil eden 186 farklı okuldan 6 Bin 890 öğrenci teste girdi.

2018 PISA sınavında önce her ülkeden coğrafi dağılım (iller), yerleşim merkezleri (şehir, kasaba, köy), ve lise türleri göz önünde bulundurularak ülkenin eğitim sistemini temsil eden en az 150 okul seçildi. Sonra her okuldan rastgele seçilen 40 civarında öğrenci sınava alındı.

En son yapılan PISA 2015 sonuçlarına göre Türkiye'deki öğrencilerin puanları arttı. Ayrıca Matematik ve Fen sonuçlarının en çok arttığı 3 ülkeden biri olmamız umut veriyor. Fakat PISA 2018 sonuçlarına göre "okuma, matematik ve fen bilimi" alanlarının tamamında OECD ortalamasının altında kaldığımız, 2012 yılı seviyelerinde olduğumuz gerçeğini de unutmayalım.

*Türkiye’de kızlar okumada 25 puan önde, matematikte ise 5 puan geride

*Dezavantajlı ülkeler başarılı eğitim sistemleri oluşturabiliyorlar, zengin ülkeler için de eğitimde başarı garanti değil.

*OECD ülkeleri arasında bir numara artık Estonya (Finlandiya değil)

* Çok ders yapmak başarıyı arttırmıyor. Haftalık ders saati ile okuma sınavı performansı karşılaştırmasında, OECD ortalaması 44 saat ve 487 puanken Türkiye 51 saatle 466 puan almış-daha fazla zamanla daha düşük performans.

*2003 ile 2018 arasında Türkiye’de 15 yaş okullaşma oranı iki misline çıkmış. Ülkemiz adına sevindirici.

Genel olarak baktığımızda 2015 e göre epey ilerleme gösterdik. Ancak 2012 sonuçlarını geçemedik. Ayrıca, Fen Liseleri, Anadolu Liseleri ve Sosyal Bilimler liseleri ile İHL, Meslek liseleri arasında çok ciddi bir fark olduğu iyice belirginleşmiştir.

Bakanımızın uluslararası tecrübe ve bilgiye sahip olması sayesinde bir sonraki PISA da, gerekli eksikliklerin üstüne gidilerek çok daha iyi yerlerde olacağımıza inanıyorum.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.