Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin
Süleyman Çokay
Köşe Yazarı
Süleyman Çokay
 

LGS de Son Turlar

2023 LGS için yaklaşık son bir aylık döneme giriyoruz. Bu süre içinde ne tür ders çalışma yöntemleri kullanılabilir, ailelerin dikkat etmesi gereken noktalar nelerdir, bunlara göz atalım. Öncelikle her gün bir deneme yapacak şekilde ilerleyelim. Bir gün sözel bir gün sayısal deneme sınavı uygulayalım. Deneme sınavında çıkan yanlışlara göre konu tekrarına geçelim Konu tekrarlarını yaparken “pomodoro” tekniği adı verilen bir yöntemi uygulayabilirsiniz. Bu tekniğini içeriği ise 25 dk. ders 5 dk. mola şeklinde ilerlemektir. Deneme sınav sonuçlarına göre eksik olduğunuz konuları liste haline getirin ve bu listeden ilerleyin. Uçak moduna geçme zamanı geldi. Ders çalışırken ve sonrasında da sosyal medya ve telefondan uzak duralım. Hedeflerini nasıl belirleyebilirsin? a) Belirleyeceğin hedef senin için önemli ve öncelikli olmalı. Ne istediğini açık ve net olarak belirlemelisin. Ne istediğini gerçekten biliyorsan önüne çıkan tüm engelleri aşacak motivasyonu kendinde görebilirsin. b) Hedefin belirgin ve açık olmalı. Hedef belirlerken net bir şekilde ve alternatifsiz olarak bunu ifade etmelisin. Belirgin ve açık hedefler ders çalışma gücünü arttırdığı gibi zamanını da daha etkin kullanmanı sağlayacaktır. Hedefini somutlaştırdıktan sonra bunu her gün görebileceğin bir yere yazıp asabilirsin. Böylelikle yazdıklarını okuduğunda motivasyonunu arttırabilirsin. c) Hedefin gerçekçi ve ulaşılabilir olmalı. Ne çok kolay hedefler ne de ulaşılması imkânsız görülen hedefler seni motive eder. Belirleyeceğin hedefler, sahip olduğun yetenek ve güçlerle ulaşabileceğin türden olmalıdır. Seni zorlayacak ama gerekli çaba ve gayreti sarf ettiğinde ulaşılabilir hedefler belirlemen kendine olan güvenini pekiştirecektir. d) Zamanı etkili ve verimli bir şekilde planlamalısın. Belirlediğin hedeflere ulaşmak için ne kadar zamanın var ve bu zamanı nasıl değerlendirmen gerektiğini planlamalısın. Örneğin; sınava ne kadar zaman kaldı, hangi konularını çalışmam gerekiyor, ne kadar soru çözmem gerekiyor diye zamanını planlamalısın. Bu yüzden bir çizelge oluşturmak sağlıklı olacaktır. e) Hedefleri uzak ve yakın hedefler olarak belirlemelisin. Bazen büyük başarılar için yüksek düzeyde motive olabilmek ve zamanı etkili planlamak güç olabilir. Bunun yerine hedeflenen büyük başarı için işleri küçük hedeflere ayırmak daha etkilidir. Küçük görevler daha kolaydır ve motive eder. BEKLENTİLERİ YÜKSEK SESLE DİLE GETİRMEYELİM Ebeveynlerin, çocuklarının kendileri gibi olmamalarını istemesi, bu isteklerinin uzantısı olarak da daha iyi standartlara sahip olmalarını arzu etmesi ve yüksek beklentiye sahip olması sonucunda bu tarz olumsuz tutumlar sergilemeleri öğrencilerin mükemmeliyetçi olma eğilimini artırmaktadır. Mükemmeli yakalama baskısı bireyin kuruntu belirtileri göstermesine sebep olmaktadır. Öğrencinin, özellikle bir değerlendirme ortamı olan sınavlarda kendisine ilişkin olumsuz düşünceler beslemesi ve kendisiyle iç diyaloğu da sınav kaygısını artırmaktadır. Sınav anında zorlanan öğrenciler ile yapılan çalışmalarda o an ilk olarak ne düşündükleri sorulduğunda ağırlıklı olarak “ evdekilere ne söylerim “ cevabı gelmiştir. Öğrencilerimize kıssadan hisse; ““Kelebeğin uçuşuna gıpta edenler, kozadaki çilesini görmezden gelir. Kelebeği güzellikle taçlandıran çektiği çiledir.”
Ekleme Tarihi: 07 Mayıs 2023 - Pazar

LGS de Son Turlar

2023 LGS için yaklaşık son bir aylık döneme giriyoruz. Bu süre içinde ne tür ders çalışma yöntemleri kullanılabilir, ailelerin dikkat etmesi gereken noktalar nelerdir, bunlara göz atalım.

Öncelikle her gün bir deneme yapacak şekilde ilerleyelim. Bir gün sözel bir gün sayısal deneme sınavı uygulayalım. Deneme sınavında çıkan yanlışlara göre konu tekrarına geçelim

Konu tekrarlarını yaparken “pomodoro” tekniği adı verilen bir yöntemi uygulayabilirsiniz. Bu tekniğini içeriği ise 25 dk. ders 5 dk. mola şeklinde ilerlemektir.

Deneme sınav sonuçlarına göre eksik olduğunuz konuları liste haline getirin ve bu listeden ilerleyin.

Uçak moduna geçme zamanı geldi. Ders çalışırken ve sonrasında da sosyal medya ve telefondan uzak duralım.

Hedeflerini nasıl belirleyebilirsin?

a) Belirleyeceğin hedef senin için önemli ve öncelikli olmalı. Ne istediğini açık ve net olarak belirlemelisin. Ne istediğini gerçekten biliyorsan önüne çıkan tüm engelleri aşacak motivasyonu kendinde görebilirsin.

b) Hedefin belirgin ve açık olmalı. Hedef belirlerken net bir şekilde ve alternatifsiz olarak bunu ifade etmelisin. Belirgin ve açık hedefler ders çalışma gücünü arttırdığı gibi zamanını da daha etkin kullanmanı sağlayacaktır. Hedefini somutlaştırdıktan sonra bunu her gün görebileceğin bir yere yazıp asabilirsin. Böylelikle yazdıklarını okuduğunda motivasyonunu arttırabilirsin.

c) Hedefin gerçekçi ve ulaşılabilir olmalı. Ne çok kolay hedefler ne de ulaşılması imkânsız görülen hedefler seni motive eder. Belirleyeceğin hedefler, sahip olduğun yetenek ve güçlerle ulaşabileceğin türden olmalıdır. Seni zorlayacak ama gerekli çaba ve gayreti sarf ettiğinde ulaşılabilir hedefler belirlemen kendine olan güvenini pekiştirecektir.

d) Zamanı etkili ve verimli bir şekilde planlamalısın. Belirlediğin hedeflere ulaşmak için ne kadar zamanın var ve bu zamanı nasıl değerlendirmen gerektiğini planlamalısın. Örneğin; sınava ne kadar zaman kaldı, hangi konularını çalışmam gerekiyor, ne kadar soru çözmem gerekiyor diye zamanını planlamalısın. Bu yüzden bir çizelge oluşturmak sağlıklı olacaktır.

e) Hedefleri uzak ve yakın hedefler olarak belirlemelisin. Bazen büyük başarılar için yüksek düzeyde motive olabilmek ve zamanı etkili planlamak güç olabilir. Bunun yerine hedeflenen büyük başarı için işleri küçük hedeflere ayırmak daha etkilidir. Küçük görevler daha kolaydır ve motive eder.

BEKLENTİLERİ YÜKSEK SESLE DİLE GETİRMEYELİM

Ebeveynlerin, çocuklarının kendileri gibi olmamalarını istemesi, bu isteklerinin uzantısı olarak da daha iyi standartlara sahip olmalarını arzu etmesi ve yüksek beklentiye sahip olması sonucunda bu tarz olumsuz tutumlar sergilemeleri öğrencilerin mükemmeliyetçi olma eğilimini artırmaktadır. Mükemmeli yakalama baskısı bireyin kuruntu belirtileri göstermesine sebep olmaktadır. Öğrencinin, özellikle bir değerlendirme ortamı olan sınavlarda kendisine ilişkin olumsuz düşünceler beslemesi ve kendisiyle iç diyaloğu da sınav kaygısını artırmaktadır. Sınav anında zorlanan öğrenciler ile yapılan çalışmalarda o an ilk olarak ne düşündükleri sorulduğunda ağırlıklı olarak “ evdekilere ne söylerim “ cevabı gelmiştir.

Öğrencilerimize kıssadan hisse;

““Kelebeğin uçuşuna gıpta edenler, kozadaki çilesini görmezden gelir. Kelebeği güzellikle taçlandıran çektiği çiledir.”

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.