Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Mustafa Savaş
Rıdvan Eşin
Süleyman Çokay
Köşe Yazarı
Süleyman Çokay
 

Tasarı beceri atölyeleri ve aydın

2023 Eğitim Vizyonu belgesinde yer alan Tasarım Beceri Atölyeleri ülkemizin gelişimi açısından çok önemli bir adım. Öğrencilerin iç dünyasına girebilmek, düşünceleri eyleme dökebilmek ve bunları teknoloji ışığında yapabilmek ciddi bir atılım olacak. Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü de bu konuda gerekli çalışmaları yapıyor. Aydınımızın köklü okulu Aydın Lisesi Vizyon Belgesi’nde yer alan Tasarım Beceri Atölyelerine tarihi binasıyla ev sahipliği yapacak. İlimizde yer alan özel okullar, resmi okullar bu konuda ciddi çalışmalar yapmaktadır. Akademik alanda ki ilimizin başarısı bu alanda da başarılı olacaktır. Vizyon belgesinde nasıl yer alıyor tasarım atölyeleri, inceleyelim; İlkokuldan başlanarak tüm öğretim kademelerinde, çocukların sahip oldukları yetenek kümeleriyle ilişkilendirilmiş becerilerin uygulama düzeyinde kazandırılabilmesi için okullarda “Tasarım-Beceri Atölyeleri” kurulacaktır. Bu atölyelerdeki etkinlikler bilim, sanat, spor ve kültür odaklı yapılandırılacaktır. Tasarım-Beceri Atölyeleri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde ortak bir amaç doğrultusunda tasarlanmış, çocuğun özellikle elini kullanmasını önemseyen, mesleklerle ilişkilendirilmiş işlikler olacaktır. Bilmekten çok tasarlamanın, yapmanın, üretmenin ön plana çıkacağı bu atölyeler çocuğun kendisini, meslekleri, çevresini tanımasına yardımcı olacaktır. Bununla beraber bu atölyeler yeniçağın gerektirdiği problem çözme, eleştirel düşünme, üretkenlik, takım çalışması ve çoklu okuryazarlık becerilerinin kazandırılması için somut mekânlar olarak düzenlenecektir.” Süleyman Kale Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü STEM Koordinatörünün vurguladığı noktaları ben de çok önemli buluyorum. Okullarımızda oluşturacağımız Bu atölyelerde dikkat etmenizi önereceğim bazı hususlar; • Atölyelerin maksimum düzeyde yararlanacak öğrenci sayısına sahip olacak şekilde açılması için gerekli ön hazırlık çalışmalarının yapılması. • Teknolojik alt yapıların güçlendirilmesi, bakım ve onarımlarının yapılması. • Atölyeler her okulun kendi kimliğine uygun okul temelli/yöresel/bölgesel ve evrensel becerileri kazandıracak şekilde olmalı. Öğrencilerin sosyal çevrelerine, ilgi, beceri, yeterliklerine uygun olarak, işlevsellik ilkesi dikkate alınarak yapılmalı. • Uygulanacak etkinlikler için örnek etkinlik havuzlarının oluşturulması • Atölye malzemelerinin eğitim döneminin başında planlanarak temin edilmesi, il genelinde malzeme yönetim sisteminin oluşturulması • Atölyelerde ortaya çıkan ürünlerin değerlendirilmesi, geri dönüşümünün sağlanması
Ekleme Tarihi: 21 Mart 2019 - Perşembe

Tasarı beceri atölyeleri ve aydın

2023 Eğitim Vizyonu belgesinde yer alan Tasarım Beceri Atölyeleri ülkemizin gelişimi açısından çok önemli bir adım. Öğrencilerin iç dünyasına girebilmek, düşünceleri eyleme dökebilmek ve bunları teknoloji ışığında yapabilmek ciddi bir atılım olacak. Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü de bu konuda gerekli çalışmaları yapıyor.

Aydınımızın köklü okulu Aydın Lisesi Vizyon Belgesi’nde yer alan Tasarım Beceri Atölyelerine tarihi binasıyla ev sahipliği yapacak. İlimizde yer alan özel okullar, resmi okullar bu konuda ciddi çalışmalar yapmaktadır. Akademik alanda ki ilimizin başarısı bu alanda da başarılı olacaktır.

Vizyon belgesinde nasıl yer alıyor tasarım atölyeleri, inceleyelim;

İlkokuldan başlanarak tüm öğretim kademelerinde, çocukların sahip oldukları yetenek kümeleriyle ilişkilendirilmiş becerilerin uygulama düzeyinde kazandırılabilmesi için okullarda “Tasarım-Beceri Atölyeleri” kurulacaktır. Bu atölyelerdeki etkinlikler bilim, sanat, spor ve kültür odaklı yapılandırılacaktır. Tasarım-Beceri Atölyeleri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde ortak bir amaç doğrultusunda tasarlanmış, çocuğun özellikle elini kullanmasını önemseyen, mesleklerle ilişkilendirilmiş işlikler olacaktır. Bilmekten çok tasarlamanın, yapmanın, üretmenin ön plana çıkacağı bu atölyeler çocuğun kendisini, meslekleri, çevresini tanımasına yardımcı olacaktır. Bununla beraber bu atölyeler yeniçağın gerektirdiği problem çözme, eleştirel düşünme, üretkenlik, takım çalışması ve çoklu okuryazarlık becerilerinin kazandırılması için somut mekânlar olarak düzenlenecektir.”

Süleyman Kale Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü STEM Koordinatörünün vurguladığı noktaları ben de çok önemli buluyorum.

Okullarımızda oluşturacağımız Bu atölyelerde dikkat etmenizi önereceğim bazı hususlar;

• Atölyelerin maksimum düzeyde yararlanacak öğrenci sayısına sahip olacak şekilde açılması için gerekli ön hazırlık çalışmalarının yapılması.

• Teknolojik alt yapıların güçlendirilmesi, bakım ve onarımlarının yapılması.

• Atölyeler her okulun kendi kimliğine uygun okul temelli/yöresel/bölgesel ve evrensel becerileri kazandıracak şekilde olmalı. Öğrencilerin sosyal çevrelerine, ilgi, beceri, yeterliklerine uygun olarak, işlevsellik ilkesi dikkate alınarak yapılmalı.

• Uygulanacak etkinlikler için örnek etkinlik havuzlarının oluşturulması

• Atölye malzemelerinin eğitim döneminin başında planlanarak temin edilmesi, il genelinde malzeme yönetim sisteminin oluşturulması

• Atölyelerde ortaya çıkan ürünlerin değerlendirilmesi, geri dönüşümünün sağlanması

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.