Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin
Sadettin Çetin
Köşe Yazarı
Sadettin Çetin
 

Aydın'da sürpriz yaşanabilir

Son haftada adayların sosyal medya karnesi Seçim çalışmalarının son haftası; partiler ve adaylar bu son günleri, daha çok seçmene ulaşmak üzere değerlendirmeye çalışıyor. Seçim süreci boyunca, sosyal medya; adayların destek gördüğü, eleştirildiği, vaatlerin tartışıldığı projelerin yorumlandığı ve partilerin yoğun olarak kullandığı bir mecra oldu. Medya Takip Merkezi’nin (MTM) sosyal medya ölçümleme uygulaması DigiLUP’ın verilerine göre; siyasi liderler, sosyal medyada en fazla konuşulan konular arasında yer aldı. Erdoğan 1 milyon sınırını korudu Cumhur ittifakının cumhurbaşkanı adayı Recep Tayyip Erdoğan’ın, süreç başladığından beri, sosyal medya yansıması 1 milyondan fazla oldu. Erdoğan, bu hafta da rutini bozmadı ve 1.180.818 adet sosyal medya paylaşımında yorumlandı. En çok çıkış yakalayan aday İnce Seçim sürecinin başladığı ilk haftalarda, sosyal medyada en fazla yorumlanan lider Recep Tayyip Erdoğan iken, ikinci sırada Muharrem İnce yer alıyordu. Resmi adaylığı açıklandıktan sonra, sosyal medya yansımalarında en fazla çıkış görülen İnce’nin, son bir haftadaki sosyal medya yansıması ise 1.315.783 adet ileti ile oldu. CHP’nin cumhurbaşkanı adayı, Muharrem İnce sosyal medyadaki yorumlanma sayısıyla, dönemi 1. sırada kapattı. Akşener 1 kez 500 bini geçti Meral Akşener seçim sürecinin başladığı ilk günden itibaren listedeki sırasını korudu. Seçim çalışmaları süresince, bir hafta 500 bini geçen İyi Parti cumhurbaşkanı adayı ve lideri Meral Akşener’in sosyal medya yansımaları, 300 binli rakamlarda gerçekleşti. Tek kadın aday olması, tülbent devrimi, yeni bir partiyi temsil etmesi konularıyla öne çıkan Akşener, bu hafta 336.183 adet paylaşıma konu oldu. Demirtaş sosyal medyadan kopmadı Cezaevinde bulunan HDP’nin cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş, sosyal medyadaki konuşmalara da dahil oldu. Sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımlarla sürece destek veren, hatta diğer adaylarla diyaloğa giren Demirtaş, 59.377 adet iletiyle başladığı sosyal medya rekabetinde, son hafta en yüksek yansımasını yakaladı. Eşinin desteğini arttırdığı son haftada, Selahattin Demirtaş’ın iletilerinde yükseliş görüldü. TRT yayınındaki açıklamalarıyla da konuşulan Demirtaş’ın, bu hafta 281.613 adet sosyal medya yansıması oldu. Karamollaoğlu değişkenlik gösterdi Adaylığı sonradan netlik kazanan Saadet Partisi adayı ve lideri Temel Karamollaoğlu, listedeki sıralamada Selahattin Demirtaş ile sık sık yer değiştirdi. Süreç boyunca, 2 hafta 200 bini geçen ve sosyal medyada çeşitli caps’lere de konu olan Karamollaoğlu, genel olarak 100-150 bin civarında sayıya ulaştı. Sosyal Medya’dan yaptığı canlı yayınlarla farklı mecralardan seçmene ulaşmaya çalışan Saadet Partisi lideri, son hafta 150.854 paylaşımda yorumlandı. Perinçek İmza kampanyasıyla çok konuşuldu Vatan Partisi lideri Doğu Perinçek’in, seçim süreci başladığında, aday olabilmesi için imza kampanyası başlatıldı. İmza kampanyasıyla birlikte, sosyal medyada en fazla görünürlüğü yakalayan Perinçek’in sonraki haftalardaki ileti sayısı azaldı. Perinçek, bu hafta 52.979 iletiyle yerini korudu. İşte, sosyal medya ölçümleme uygulaması DigiLUP’ın verilerine göre, cumhurbaşkanı adaylarının 8 hafta boyunca sosyal medyadaki yansımaları: Aydın ilinde de herkes bir hesap yapıyor... Neredeyse 8 milletvekilinin hepsini de biz çıkaracağız diyecek kadar kendini siyasete kaptıranlar var... HDP herkesin yakından tanıdığı sanatçı Ferhat Tunç'u 1. sıradan aday gösterdi ama 2 gün önce Atatürk Kent Meydanı'nda yapılan mitingde istenilen çoğunluğu toplayamadı... Aydın'dan 1 milletvekili garanti görüyorlardı ama bu gidişle evdeki hesap çarşıya uymayacak... Bir diğer sürprizi ise MHP ile İYİ Parti'nin seçmenleri yapacak... Her ikisi de il barajını aşamazsa 8 milletvekilini CHP ile Ak Parti paylaşacaklar ama, bakalım kardeş payı mı yapacaklar, yoksa biri bir tık önemi geçecek... Bunu da Pazar günü göreceğiz...
Ekleme Tarihi: 22 Haziran 2018 - Cuma

Aydın'da sürpriz yaşanabilir

Son haftada adayların sosyal medya karnesi

Seçim çalışmalarının son haftası; partiler ve adaylar bu son günleri, daha çok seçmene ulaşmak üzere değerlendirmeye çalışıyor. Seçim süreci boyunca, sosyal medya; adayların destek gördüğü, eleştirildiği, vaatlerin tartışıldığı projelerin yorumlandığı ve partilerin yoğun olarak kullandığı bir mecra oldu.

Medya Takip Merkezi’nin (MTM) sosyal medya ölçümleme uygulaması DigiLUP’ın verilerine göre; siyasi liderler, sosyal medyada en fazla konuşulan konular arasında yer aldı.

Erdoğan 1 milyon sınırını korudu

Cumhur ittifakının cumhurbaşkanı adayı Recep Tayyip Erdoğan’ın, süreç başladığından beri, sosyal medya yansıması 1 milyondan fazla oldu.

Erdoğan, bu hafta da rutini bozmadı ve 1.180.818 adet sosyal medya paylaşımında yorumlandı.

En çok çıkış yakalayan aday İnce

Seçim sürecinin başladığı ilk haftalarda, sosyal medyada en fazla yorumlanan lider Recep Tayyip Erdoğan iken, ikinci sırada Muharrem İnce yer alıyordu.

Resmi adaylığı açıklandıktan sonra, sosyal medya yansımalarında en fazla çıkış görülen İnce’nin, son bir haftadaki sosyal medya yansıması ise 1.315.783 adet ileti ile oldu.

CHP’nin cumhurbaşkanı adayı, Muharrem İnce sosyal medyadaki yorumlanma sayısıyla, dönemi 1. sırada kapattı.

Akşener 1 kez 500 bini geçti

Meral Akşener seçim sürecinin başladığı ilk günden itibaren listedeki sırasını korudu.

Seçim çalışmaları süresince, bir hafta 500 bini geçen İyi Parti cumhurbaşkanı adayı ve lideri Meral Akşener’in sosyal medya yansımaları, 300 binli rakamlarda gerçekleşti.

Tek kadın aday olması, tülbent devrimi, yeni bir partiyi temsil etmesi konularıyla öne çıkan Akşener, bu hafta 336.183 adet paylaşıma konu oldu.

Demirtaş sosyal medyadan kopmadı

Cezaevinde bulunan HDP’nin cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş, sosyal medyadaki konuşmalara da dahil oldu. Sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımlarla sürece destek veren, hatta diğer adaylarla diyaloğa giren Demirtaş, 59.377 adet iletiyle başladığı sosyal medya rekabetinde, son hafta en yüksek yansımasını yakaladı.

Eşinin desteğini arttırdığı son haftada, Selahattin Demirtaş’ın iletilerinde yükseliş görüldü. TRT yayınındaki açıklamalarıyla da konuşulan Demirtaş’ın, bu hafta 281.613 adet sosyal medya yansıması oldu.

Karamollaoğlu değişkenlik gösterdi

Adaylığı sonradan netlik kazanan Saadet Partisi adayı ve lideri Temel Karamollaoğlu, listedeki sıralamada Selahattin Demirtaş ile sık sık yer değiştirdi. Süreç boyunca, 2 hafta 200 bini geçen ve sosyal medyada çeşitli caps’lere de konu olan Karamollaoğlu, genel olarak 100-150 bin civarında sayıya ulaştı.

Sosyal Medya’dan yaptığı canlı yayınlarla farklı mecralardan seçmene ulaşmaya çalışan Saadet Partisi lideri, son hafta 150.854 paylaşımda yorumlandı.

Perinçek İmza kampanyasıyla çok konuşuldu

Vatan Partisi lideri Doğu Perinçek’in, seçim süreci başladığında, aday olabilmesi için imza kampanyası başlatıldı. İmza kampanyasıyla birlikte, sosyal medyada en fazla görünürlüğü yakalayan Perinçek’in sonraki haftalardaki ileti sayısı azaldı. Perinçek, bu hafta 52.979 iletiyle yerini korudu.

İşte, sosyal medya ölçümleme uygulaması DigiLUP’ın verilerine göre, cumhurbaşkanı adaylarının 8 hafta boyunca sosyal medyadaki yansımaları:

Aydın ilinde de herkes bir hesap yapıyor...

Neredeyse 8 milletvekilinin hepsini de biz çıkaracağız diyecek kadar kendini siyasete kaptıranlar var...

HDP herkesin yakından tanıdığı sanatçı Ferhat Tunç'u 1. sıradan aday gösterdi ama 2 gün önce Atatürk Kent Meydanı'nda yapılan mitingde istenilen çoğunluğu toplayamadı...

Aydın'dan 1 milletvekili garanti görüyorlardı ama bu gidişle evdeki hesap çarşıya uymayacak...

Bir diğer sürprizi ise MHP ile İYİ Parti'nin seçmenleri yapacak...

Her ikisi de il barajını aşamazsa 8 milletvekilini CHP ile Ak Parti paylaşacaklar ama, bakalım kardeş payı mı yapacaklar, yoksa biri bir tık önemi geçecek... Bunu da Pazar günü göreceğiz...

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.