Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Rıdvan Eşin

Zeytin ve zeytinyağı dünya turuna çıkıyor

EKONOMİ 11.01.2016 - 16:22, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3573+ kez okundu.
 

Zeytin ve zeytinyağı dünya turuna çıkıyor

ZZTK, 2016 yılında 9 ülkede Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını yapacak.

Sofralık zeytin üretiminde dünya liderliğini, zeytinyağı sektöründe ise dünya ikinciliğini hedefleyen Türkiye, 2015/16 sezonunda rekoltedeki azlığa rağmen Türk zeytin ve zeytinyağının uluslararası pazarlarda bilinirliğini arttırma çabalarını sürdürüyor. Türk zeytin ve zeytinyağının dünya genelinde tanıtımını yapan ve Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmayı hedefleyen Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi 2016 yılında 9 ülkede tanıtım yapmaya hazırlanıyor. Türkiye’de son 15 yılda zeytincilik sektörüne büyük yatırımlar yapıldığını, üretimin önümüzdeki 3-4 yılda büyük artış göstereceğini belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı M. Kadri Gündeş, Türk zeytin ve zeytinyağının daha katma değerli ihraç edilebilmesi için tanıtım çalışmalarını kesintisiz sürdürdüklerini kaydetti. 2015 yılına girerken 6 tane fuara katılacak şekilde program yaptıklarını anlatan Gündeş, “2015 yılı içerisinde ZZTK’nın yaptığı fizibilite çalışmaları sonrasında yaptığımız ilavelerle ABD’den Çin’e, İngiltere’den Hindistan’a,  13 ülkede 14 fuara katıldık. Rekoltedeki azlık nedeniyle sofralık zeytin ve zeytinyağı ihracatımızda düşüşler yaşanmasına rağmen, ZZTK’nın tanıtım yaptığı ülkelerdeki ihracat düşüşümüz daha az yaşandı. 2016 yılı içerisinde de katılacağımız fuarlara ilaveler olması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu. 2016 yılında katılacakları ilk fuarın 9-11 Şubat 2016 tarihlerinde Türkmenistan’ın Aşkabat şehrindeki Türk İhraç Ürünleri Fuarı olacağını ifade eden Gündeş, Türkmenistan’ı 10-13 Şubat 2016 tarihleri arasında Almanya’nın Nurnberg şehrinde düzenlenecek olan Biofach Organik Ürünler Fuarının takip edeceğini ifade etti. Gündeş şöyle devam etti: “21-15 Şubat 2016 tarihlerinde Dubai Gulf Food Fuarı’nda olacağız. ZZTK’nın hedef pazarları arasında yer alan Japonya’da ise 8-11 Mart 2016 tarihleri arasında Foodex Japan Fuarı’na katılacağız. Önemli ihraç pazarlarımızdan Kanada’da ise, 13-15 Nisan 2016 tarihleri arasında Sial Canada Fuarı’nda Türk zeytin ve zeytinyağı tanıtımı yapacağız.” Türkiye’nin 2015 yılında en fazla zeytinyağı ihraç ettiği Amerika Birleşik Devletleri’nde 26-28 Haziran 2016 tarihleri arasında düzenlenecek olan Summer Fancy Food Show’da boy gösterecek olan ZZTK, 29-1 Temmuz 2016 tarihleri arasında ise Çin’in Guangzhou şehrinde IOE China 2016 Fuarı’na katılacak. ZZTK, 22-24 Eylül 2016 tarihleri arasında Hindistan’ın Mumbai şehrindeki Annapoorna World of Food Fuar’ında yerini aldıktan sonra 2016 yılında katılacağı son fuar 17-20 Ekim 2016 tarihleri arasında Suudi Arabistan’ın Cidde şehrindeki Foodex Saudi Fuarı olacak.
ZZTK, 2016 yılında 9 ülkede Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını yapacak.

Sofralık zeytin üretiminde dünya liderliğini, zeytinyağı sektöründe ise dünya ikinciliğini hedefleyen Türkiye, 2015/16 sezonunda rekoltedeki azlığa rağmen Türk zeytin ve zeytinyağının uluslararası pazarlarda bilinirliğini arttırma çabalarını sürdürüyor.

Türk zeytin ve zeytinyağının dünya genelinde tanıtımını yapan ve Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmayı hedefleyen Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi 2016 yılında 9 ülkede tanıtım yapmaya hazırlanıyor.

Türkiye’de son 15 yılda zeytincilik sektörüne büyük yatırımlar yapıldığını, üretimin önümüzdeki 3-4 yılda büyük artış göstereceğini belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı M. Kadri Gündeş, Türk zeytin ve zeytinyağının daha katma değerli ihraç edilebilmesi için tanıtım çalışmalarını kesintisiz sürdürdüklerini kaydetti.

2015 yılına girerken 6 tane fuara katılacak şekilde program yaptıklarını anlatan Gündeş, “2015 yılı içerisinde ZZTK’nın yaptığı fizibilite çalışmaları sonrasında yaptığımız ilavelerle ABD’den Çin’e, İngiltere’den Hindistan’a,  13 ülkede 14 fuara katıldık. Rekoltedeki azlık nedeniyle sofralık zeytin ve zeytinyağı ihracatımızda düşüşler yaşanmasına rağmen, ZZTK’nın tanıtım yaptığı ülkelerdeki ihracat düşüşümüz daha az yaşandı. 2016 yılı içerisinde de katılacağımız fuarlara ilaveler olması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

2016 yılında katılacakları ilk fuarın 9-11 Şubat 2016 tarihlerinde Türkmenistan’ın Aşkabat şehrindeki Türk İhraç Ürünleri Fuarı olacağını ifade eden Gündeş, Türkmenistan’ı 10-13 Şubat 2016 tarihleri arasında Almanya’nın Nurnberg şehrinde düzenlenecek olan Biofach Organik Ürünler Fuarının takip edeceğini ifade etti. Gündeş şöyle devam etti: “21-15 Şubat 2016 tarihlerinde Dubai Gulf Food Fuarı’nda olacağız. ZZTK’nın hedef pazarları arasında yer alan Japonya’da ise 8-11 Mart 2016 tarihleri arasında Foodex Japan Fuarı’na katılacağız. Önemli ihraç pazarlarımızdan Kanada’da ise, 13-15 Nisan 2016 tarihleri arasında Sial Canada Fuarı’nda Türk zeytin ve zeytinyağı tanıtımı yapacağız.”

Türkiye’nin 2015 yılında en fazla zeytinyağı ihraç ettiği Amerika Birleşik Devletleri’nde 26-28 Haziran 2016 tarihleri arasında düzenlenecek olan Summer Fancy Food Show’da boy gösterecek olan ZZTK, 29-1 Temmuz 2016 tarihleri arasında ise Çin’in Guangzhou şehrinde IOE China 2016 Fuarı’na katılacak.

ZZTK, 22-24 Eylül 2016 tarihleri arasında Hindistan’ın Mumbai şehrindeki Annapoorna World of Food Fuar’ında yerini aldıktan sonra 2016 yılında katılacağı son fuar 17-20 Ekim 2016 tarihleri arasında Suudi Arabistan’ın Cidde şehrindeki Foodex Saudi Fuarı olacak.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.