Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Kuleler tamamlandı

EKONOMİ (AA) - Anadolu Ajansı | 13.05.2015 - 21:22, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 2946+ kez okundu.
 

Kuleler tamamlandı

Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4'üncü asma köprüsü olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün kule montajı, 252 metrede tamamlandı.

Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4'üncü asma köprüsü olma özelliğini taşıyan ve İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün kule montajı, 252 metrede tamamlandı. YENİ BİR SİLÜET KAZANDI Karayolları Genel Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, Körfez geçişi süresini 6 dakikaya düşürecek çalışmalarda, yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler, İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandırdı. Büyüklükleri "iki kule arasındaki açıklıkla" ölçülen dünyadaki asma köprüler arasında, sahip olduğu 1550 metrelik açıklıkla 4'üncü sırada yer alan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün çalışmalarında, kuzey ve güney ankraj bölgesindeki ankraj bloklarının ana gövde beton imalatları tamamlandı. Dağıtım ayaklarında ve semerlerinde, kenar ve geçiş ayaklarında beton imalatları devam ederken, toplam imalatta yüzde 99,5 seviyesine erişildi. ÇELİK KULE MONTAJ ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR Asma köprü kule keson temelleri, iki aşamalı çalışma sonucu tamamlandı. Kule keson temelleri, asma köprü kule temelleri noktalarına yüzdürülerek getirildi ve 12 saat süren batırma işlemi sonucunda, daha önceden zemini iyileştirilerek hazırlanan temel noktalarına, kuzey kule temeli 15 Mart 2014, güney kule temeli ise 26 Mart 2014'te yerleştirildi. Yerleştirilen kule temellerinde, kule ankraj kaidesi ve bağ kirişi imalat çalışmaları da tamamlandı. 8 Temmuz 2014'de başlanan asma köprü çelik kule blokları montaj çalışmaları devam ediyor. Bugün itibariyle kule montajında 252 metreye ulaşılırken, kedi yolu kablo montajına ise 5 Şubat 2015'de başlandı. 253 metre uzunluğundaki kuzey yaklaşım viyadüğü, başlık kirişi seviyesinde tamamlandı, çelik kiriş konulma çalışmaları sürüyor. Bin 380 metre uzunluğundaki güney yaklaşım viyadüğünde ise elevasyon montaj çalışmaları devam ederken, tabliyenin bin 80 metrelik kısmının itme-sürme işlemi bitirildi. YILSONUNDA TRAFİĞE AÇILMASI HEDEFLENİYOR Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu yap-işlet-devret projesinin yapım süreci 7 yıl olarak belirlendi. 2015 sonu itibariyle İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Gebze-Gemlik kesiminin yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor. Tüm güzergahtaki kamulaştırma çalışmalarında yüzde 90, yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 76, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 66, Kemalpaşa-İzmir kesiminde yüzde 28 olmak üzere projenin tamamında yüzde 37 fiziksel gerçekleşme sağlandı. Projede toplam 5 bin 520 personel görev yaparken, bin 316 adet iş makinesi çalışıyor. Projenin tamamlanarak hizmete girmesiyle, otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. Otomobille mevcut yolu kullanarak Körfez'i geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45-60 dakikayken, planlanan körfez geçişi (12 kilometre) ile 6 dakikaya düşecek.
Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4'üncü asma köprüsü olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün kule montajı, 252 metrede tamamlandı.

Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4'üncü asma köprüsü olma özelliğini taşıyan ve İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün kule montajı, 252 metrede tamamlandı.

YENİ BİR SİLÜET KAZANDI

Karayolları Genel Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, Körfez geçişi süresini 6 dakikaya düşürecek çalışmalarda, yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler, İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandırdı.

Büyüklükleri "iki kule arasındaki açıklıkla" ölçülen dünyadaki asma köprüler arasında, sahip olduğu 1550 metrelik açıklıkla 4'üncü sırada yer alan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün çalışmalarında, kuzey ve güney ankraj bölgesindeki ankraj bloklarının ana gövde beton imalatları tamamlandı.

Dağıtım ayaklarında ve semerlerinde, kenar ve geçiş ayaklarında beton imalatları devam ederken, toplam imalatta yüzde 99,5 seviyesine erişildi.

ÇELİK KULE MONTAJ ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR

Asma köprü kule keson temelleri, iki aşamalı çalışma sonucu tamamlandı. Kule keson temelleri, asma köprü kule temelleri noktalarına yüzdürülerek getirildi ve 12 saat süren batırma işlemi sonucunda, daha önceden zemini iyileştirilerek hazırlanan temel noktalarına, kuzey kule temeli 15 Mart 2014, güney kule temeli ise 26 Mart 2014'te yerleştirildi.

Yerleştirilen kule temellerinde, kule ankraj kaidesi ve bağ kirişi imalat çalışmaları da tamamlandı. 8 Temmuz 2014'de başlanan asma köprü çelik kule blokları montaj çalışmaları devam ediyor.

Bugün itibariyle kule montajında 252 metreye ulaşılırken, kedi yolu kablo montajına ise 5 Şubat 2015'de başlandı. 253 metre uzunluğundaki kuzey yaklaşım viyadüğü, başlık kirişi seviyesinde tamamlandı, çelik kiriş konulma çalışmaları sürüyor.

Bin 380 metre uzunluğundaki güney yaklaşım viyadüğünde ise elevasyon montaj çalışmaları devam ederken, tabliyenin bin 80 metrelik kısmının itme-sürme işlemi bitirildi.

YILSONUNDA TRAFİĞE AÇILMASI HEDEFLENİYOR

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu yap-işlet-devret projesinin yapım süreci 7 yıl olarak belirlendi. 2015 sonu itibariyle İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Gebze-Gemlik kesiminin yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.

Tüm güzergahtaki kamulaştırma çalışmalarında yüzde 90, yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 76, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 66, Kemalpaşa-İzmir kesiminde yüzde 28 olmak üzere projenin tamamında yüzde 37 fiziksel gerçekleşme sağlandı. Projede toplam 5 bin 520 personel görev yaparken, bin 316 adet iş makinesi çalışıyor.

Projenin tamamlanarak hizmete girmesiyle, otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

Otomobille mevcut yolu kullanarak Körfez'i geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45-60 dakikayken, planlanan körfez geçişi (12 kilometre) ile 6 dakikaya düşecek.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.