Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Reyting Evreni Eğitim Değil Gelir Odaklı

KÜLTÜR (AA) - Anadolu Ajansı | 16.02.2015 - 13:32, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 2973+ kez okundu.
 

Reyting Evreni Eğitim Değil Gelir Odaklı

Filmstudio: Herkes reytinge göre iş yapıyor ama çoğu bu sistemin nasıl işlediğini bilmiyor. Sistemi bize biraz anlatır mısınız?

2013 – CM101MMXI Fundamentals 2012 – Sümela’nın Şifresi Temel 2011 – Eyvah Eyvah 2 2010 – Yahşi Batı 2009 – Issız Adam 2008 – Maskeli Beşler Kıbrıs 2007 – Maskeli Beşler Irak 2006 – Hababam Sınıfı 3,5 2005 – Hababam Sınıfı Askerde Tablo bu olunca, yapımcıların komedi filmlerine yönelmesinden daha doğal ne olabilir! YENİ REYTİNG EVRENİ EĞİTİM DEĞİL GELİR ODAKLI Ali Eyüboğlu: Reyting konusunda maalesef şöyle bir yanılgı var insanlarda. Sanıyorlar ki Türkiye’de televizyonların reytinglerini ölçen TNS’in elinde her şey. TNS, 4.200 civarındaki haneye yerleştirdiği cihazlarla sisteme dahil olan insanların hangi kanalları ve programları izlediğini ölçüp müşterileri reklamcılara ve televizyonlara raporluyor. Reyting ölçümü yapılacak evleri belirleyen TNS değil, TİAK’ın (televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş.) bu işi verdiği başka bir şirket. Onlar da yıllar önce reklam verenlerin yaptırdığı araştırmayla ortaya çıkan Türkiye’nin SES’ine yani sosyo ekonomik statüsüne göre belirlenen haneleri buluyor. AGB zamanında Türkiye’nin SES’i farklıydı, şimdi farklı. Çünkü reklamcılar, “Reyting ölçümü yapılacak evrendeki hane halkının eğitim durumu değil, ekonomik durumu ilgilendiriyor bizi” dediği için değişti bu. Yani yeni reyting evreni “eğitim” değil “gelir” odaklı. KANALLAR VE YAPIMCILAR YENİ REYTİNG EVRENİNDEN ŞİKAYETÇİ AGB’nin reyting ölçümü yaptığı evrenin yüzde 18’i AB grubuydu, oysa şimdi bu oran yüzde 10 civarında. Televizyon kanalları ve yapımcılar, yeni reyting evreninden şikayetçi. Peki, şimdiye kadar hiç bir reklamverenden bu konuda bir şikayet geldi mi? Hayır… Bütün dünyada olduğu gibi bizde de reyting ölçümü onlar için yapılıyor. Onlar memnun olduğuna göre mesele yok demek ki! Kanallar ve yapımcılar, ya reklamverenleri ikna edip değiştirecekler bu reyting hanelerini ya da “Yapacak başka bir şey yok” deyip mevcut sisteme göre üretim yapacaklar. YAPIMCILAR, NEREDE YANLIŞ YAPIYORUZ, SORUSUNA YANIT BULMALI Star TV’de yayınlanan “Paramparça” dizisine kadar televizyon yöneticileri, “Bu sistemde artık kaliteli bir iş yapıp iki haneli reytingleri görmek imkansız” diyordu. Demek ki olabiliyormuş. TRT 1 gibi diğer entertianment kanallara göre reytingi daha düşük bir kanalda bile “Diriliş” gibi bir dönem dizisi bile iki haneli reytingleri görüyorsa, bazı televizyon yönetici ve dizi yapımcılarının şapkalarını önlerine koyup, “Biz nerede yanlış yapıyoruz?” sorusuna yanıt bulması gerekir.
Filmstudio: Herkes reytinge göre iş yapıyor ama çoğu bu sistemin nasıl işlediğini bilmiyor. Sistemi bize biraz anlatır mısınız?

2013 – CM101MMXI Fundamentals

2012 – Sümela’nın Şifresi Temel

2011 – Eyvah Eyvah 2

2010 – Yahşi Batı

2009 – Issız Adam

2008 – Maskeli Beşler Kıbrıs

2007 – Maskeli Beşler Irak

2006 – Hababam Sınıfı 3,5

2005 – Hababam Sınıfı Askerde

Tablo bu olunca, yapımcıların komedi filmlerine yönelmesinden daha doğal ne olabilir!

YENİ REYTİNG EVRENİ EĞİTİM DEĞİL GELİR ODAKLI

Ali Eyüboğlu: Reyting konusunda maalesef şöyle bir yanılgı var insanlarda. Sanıyorlar ki Türkiye’de televizyonların reytinglerini ölçen TNS’in elinde her şey. TNS, 4.200 civarındaki haneye yerleştirdiği cihazlarla sisteme dahil olan insanların hangi kanalları ve programları izlediğini ölçüp müşterileri reklamcılara ve televizyonlara raporluyor. Reyting ölçümü yapılacak evleri belirleyen TNS değil, TİAK’ın (televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş.) bu işi verdiği başka bir şirket. Onlar da yıllar önce reklam verenlerin yaptırdığı araştırmayla ortaya çıkan Türkiye’nin SES’ine yani sosyo ekonomik statüsüne göre belirlenen haneleri buluyor. AGB zamanında Türkiye’nin SES’i farklıydı, şimdi farklı. Çünkü reklamcılar, “Reyting ölçümü yapılacak evrendeki hane halkının eğitim durumu değil, ekonomik durumu ilgilendiriyor bizi” dediği için değişti bu. Yani yeni reyting evreni “eğitim” değil “gelir” odaklı.

KANALLAR VE YAPIMCILAR YENİ REYTİNG EVRENİNDEN ŞİKAYETÇİ

AGB’nin reyting ölçümü yaptığı evrenin yüzde 18’i AB grubuydu, oysa şimdi bu oran yüzde 10 civarında. Televizyon kanalları ve yapımcılar, yeni reyting evreninden şikayetçi. Peki, şimdiye kadar hiç bir reklamverenden bu konuda bir şikayet geldi mi?

Hayır… Bütün dünyada olduğu gibi bizde de reyting ölçümü onlar için yapılıyor. Onlar memnun olduğuna göre mesele yok demek ki!

Kanallar ve yapımcılar, ya reklamverenleri ikna edip değiştirecekler bu reyting hanelerini ya da “Yapacak başka bir şey yok” deyip mevcut sisteme göre üretim yapacaklar.

YAPIMCILAR, NEREDE YANLIŞ YAPIYORUZ, SORUSUNA YANIT BULMALI

Star TV’de yayınlanan “Paramparça” dizisine kadar televizyon yöneticileri, “Bu sistemde artık kaliteli bir iş yapıp iki haneli reytingleri görmek imkansız” diyordu. Demek ki olabiliyormuş.

TRT 1 gibi diğer entertianment kanallara göre reytingi daha düşük bir kanalda bile “Diriliş” gibi bir dönem dizisi bile iki haneli reytingleri görüyorsa, bazı televizyon yönetici ve dizi yapımcılarının şapkalarını önlerine koyup, “Biz nerede yanlış yapıyoruz?” sorusuna yanıt bulması gerekir.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.