Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Doktor hastadan ne bekler?

TEKNOLOJİ 14.03.2015 - 11:45, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3674+ kez okundu.
 

Doktor hastadan ne bekler?

Doktor hastadan ne bekleyebilir ki emeğinin karşılığında? Öyle demeyin. Hep biz bekleyecek değiliz ya onlardan bir şey. Onların da beklentileri oluyor, ama gene hasta için. 14 Mart Tıp Bayramı’nda onlardan beklentilerini anlatmalarını istedik. Ama gene o beklentilerin bizim için olduğunu gördük.

Doktor olmadan bir sağlık sistemi düşünülemez. Onlar için mesai kavramı bizden çok daha farklı. Onlar her saatte ve her yerde doktor. Uykusuzken de yorgunken de, sağlık merkezi dışında da 360 gün ve 24 saat. Hekimlik meslek olmanın ötesinde insan hayatı ile ilgili üstlenilmiş bir sorumluluk. Meslek hayatları hastalarla ilgili riskli kararlar almakla geçer. Hastalar ve hasta yakınları ile yaşadıkları iletişim kazalarıyla karşı karşıyadırlar, son yıllarda artan sayıda şiddet vakalarıyla da… Meslektaşları ile yaşadıkları anlaşmazlıklar da… İşte hekimler, bu ilişkiler içerisinde hastalarını tedavi etmeye ve hastalarının acılarını dindirmeye çalışırlar. Dile ondan ne dilersen Onlardan hem soğukkanlı, hem sıcakkanlı ve hem de güçlü olması beklenir… Hasta ve hasta yakınlarına destek olması da… İyi, doğru ve fedakarlık, sorumlulukları olmuştur onların. Evet, hekimin fedakar olması beklenir. Hekimin kendi ailesi ve sevdikleriyle geçireceği zamandan hasta ve yakınlarına ayırması da…Sevgi, saygı ve de güven-yoğun bir meslektir hekimlik. Hekimden, hastanın o an ihtiyacı olan her şeyi anlayarak, hissederek gerekli en zor tedavileri yapması ve dayanılası kılması da beklenir. Hekimlik sürekli eğitim ve mesleki takip ve bunların hepsini aynı anda yapmayı gerektirir. Sağolsunlar, varolsunlar. 14 Mart Tıp Bayramları Kutlu Olsun. Prof. Dr. Nurdan Tözün Gastroenteroloji Uzmanı Hekim haklarına saygı Günümüzde ilah hekim kavramı yerini, hastaya her şeyi açıklayan, ona tüm seçenekleri sunan ve onunla birlikte karar veren paylaşımcı hekim kavramı almıştır. Ben hastalarım gibi düşünmeye gayret ederim. Onlardan önce güven, sonra düzen ve uyum beklerim. Bilgiyi komşu, arkadaş, yalan yanlış kaynaklardan değil doğrudan doğruya benden edinmelerini beklerim. Telefonum 24 saat açıktır. Ayrıca tüm hekimlerin etten ve kemikten yapılmış bir insan olduklarını unutmamalarını ve hekim haklarına saygı göstermelerini dilerim. Onkoloji Uzmanı Doç. Dr. Yavuz Dizdar   Dikkatle dinlesinler Hasta doktordan şefkat ve doktor hastadan itaat bekliyor. Aslında bunlar örtüşmeyen şeyler değil. Doktor hastadan saygı bekliyor hasta da buna karşılık tevazu bekliyor. Şimdiye kadar doktorunu kötüye kullanan hasta görmedim. Bilakis hastalar özür dileyerek telefon açar ve söze başlarlar. Ama hastalardan da buna karşılık dikkatle bizi dinlemesini beklerim.   Prof.Dr. Yaman Tokat Genel Cerrahi ve Organ Nakli Uzmanı Sorgulayan ve teslim olmayanı makbul Öncelikle hastalıkları hakkında bilgili olmalarını, araştırma yapmalarını ve çok soru sormalarını bekliyorum. Kendi kimliklerine saygı duyan hastalar detayları, başına gelebilecekleri önceden sorgulayarak öğrenip çok rahat bir hastane dönemi geçirebilirler. O nedenle ben hastanın araştıran ve sorgulayan, teslimiyetçi olmayanı, doktoru ile beklentilerini paylaşanını çok severim. Beyin, Omurilik ve Sinir Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. İlhan Elmacı Şeffaflık bekleriz Biz hekimler hastalarımızla karşılıklı saygı ve sevgi dolu bir diyalog olmasını isteriz. Hasta ile aramızda ne kadar empati ve sempati varsa tedavi süreci de o kadar başarılı olur. Doktor hasta ilişkisinin şeffaf olması gerekiyor. Hastalar akıllarındaki soruları hekime yöneltmeli, bu konuda açık olmalıdır. Hasta ile doktor arasında cevaplanmayan hiçbir soru kalmamalıdır. Hastalarımızdan da anlayış, tam motivasyon ve güven bekliyoruz. Göz Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Aysu Karatay Arsan Her zaman pozitif duygular içinde değiliz Bir hekim olarak tüm hastalarımızdan öncelikle bizim de insan olduğumuzu, yorulabileceğimizi, her anımızın aynı pozitif duygular içinde olamayabileceğini ve hastalarımızın iyiliğini istediğimizi unutmamalarını dilerim. Karşımızdaki insandır ve insan olduğu için gereken ilgi ve saygıyı hakeder. Tüm dünyada da yapılan düzenlemeler bu saygın mesleğin itibarının koruması içindir. Prof. Dr. Ayhan Taştekin Çocuk ve Yeni Doğan Uzmanı Her olumsuzluk da hekim suçlanmamalı Hastalar ve hasta yakınları, hekimlerin hastayı hemen iyileştirmesini bekler. Hekim elinden geleni yapar. Ama bazı ağır vakalarda ve olumsuzluklar olduğunda bu tür durumlarda hasta ve hasta yakınlarından anlayış göstermelerini bekleriz. Bu yüzden herhangi bir olumsuzluk olduğunda hekim suçlanmamalıdır. Hekimler hem bilgi sahibi hem vicdan sahibi insanlardır. Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Aret Kamar Çekinmeden bize sorun Bazen ailenin çözüm üreten ve diyalog kurulmasını sağlayan ağabeyisi durumuna ve ailenin akrabası durumuna geçtiğimiz bir süreç bizimkisi farkında olmadan. Kulaktan dolma bilgilere çok itibar etmemelerini isterim. Sormak istedikleri her şeyi hekime sorsunlar. Hekimin tavsiyelerini can kulağıyla dinleyip harfiyen yerine getirmeleri motivasyonlarını bozmamaları da önemli. Yrd. Dr. Zeynep Bilge Balaban Anestezi Uzmanı Anestezi uzmanının farkına varın Ben hastalardan az farkında oldukları ama önemli işler yapan anestezi branşının farkında olmalarını isterim. Bir ameliyat sırasında ameliyata giren bir cerrah ve anestezi doktorunun olduğunun hastalar tarafından bilinmesini isterim. KBB Uzmanı Prof. Dr. Dilaver Özturan Hastamdan işbirliği beklerim Ortada bir sorun varsa bunu ancak hasta ile birlikte çözebiliriz. Ben hastamdan işbirliği ve hekim olarak hastamın en iyisini yapmaya çalışacağımı bilmesini isterim. Elimizde olmadan oluşabilecek komplikasyonlarda da anlayış ve işbirliği beklerim. Psikiyatri Uzmanı Prof. Dr. Bengi Semerci Emeğe saygı Kendi sağlıkları için hekimlerin önerdikleri bilimsel olarak kanıtlanmış tedavilere uymalarını isterim. Hastaların sağlıklarını korumaları ve kazanmaları için çalışan hekimlerin emegine saygı duymalarını beklerim. İş Yeri Hekimi Dr. Nurşat Koçak Koruyucu önerilere dikkat İşyerlerinde hekimler çoğunlukla genel sağlık problemleri ile ilgilenmek zorunda kalıyorlar. Halbuki çalışanlardan beklentimiz o iş yerinde çalışmaktan kaynaklanan sağlık sorunları ile ilgili bize danışmalarıdır. Bu anlamda da çalışanların işyeri hekimlerinin koruyucu amaçlı önerilerini dikkate almalarını beklerim.
Doktor hastadan ne bekleyebilir ki emeğinin karşılığında? Öyle demeyin. Hep biz bekleyecek değiliz ya onlardan bir şey. Onların da beklentileri oluyor, ama gene hasta için. 14 Mart Tıp Bayramı’nda onlardan beklentilerini anlatmalarını istedik. Ama gene o beklentilerin bizim için olduğunu gördük.

Doktor olmadan bir sağlık sistemi düşünülemez. Onlar için mesai kavramı bizden çok daha farklı. Onlar her saatte ve her yerde doktor. Uykusuzken de yorgunken de, sağlık merkezi dışında da 360 gün ve 24 saat. Hekimlik meslek olmanın ötesinde insan hayatı ile ilgili üstlenilmiş bir sorumluluk. Meslek hayatları hastalarla ilgili riskli kararlar almakla geçer. Hastalar ve hasta yakınları ile yaşadıkları iletişim kazalarıyla karşı karşıyadırlar, son yıllarda artan sayıda şiddet vakalarıyla da… Meslektaşları ile yaşadıkları anlaşmazlıklar da… İşte hekimler, bu ilişkiler içerisinde hastalarını tedavi etmeye ve hastalarının acılarını dindirmeye çalışırlar.
Dile ondan ne dilersen
Onlardan hem soğukkanlı, hem sıcakkanlı ve hem de güçlü olması beklenir… Hasta ve hasta yakınlarına destek olması da… İyi, doğru ve fedakarlık, sorumlulukları olmuştur onların. Evet, hekimin fedakar olması beklenir. Hekimin kendi ailesi ve sevdikleriyle geçireceği zamandan hasta ve yakınlarına ayırması da…Sevgi, saygı ve de güven-yoğun bir meslektir hekimlik. Hekimden, hastanın o an ihtiyacı olan her şeyi anlayarak, hissederek gerekli en zor tedavileri yapması ve dayanılası kılması da beklenir. Hekimlik sürekli eğitim ve mesleki takip ve bunların hepsini aynı anda yapmayı gerektirir. Sağolsunlar, varolsunlar.
14 Mart Tıp Bayramları Kutlu Olsun.

Prof. Dr. Nurdan Tözün Gastroenteroloji Uzmanı

Hekim haklarına saygı

Günümüzde ilah hekim kavramı yerini, hastaya her şeyi açıklayan, ona tüm seçenekleri sunan ve onunla birlikte karar veren paylaşımcı hekim kavramı almıştır. Ben hastalarım gibi düşünmeye gayret ederim. Onlardan önce güven, sonra düzen ve uyum beklerim. Bilgiyi komşu, arkadaş, yalan yanlış kaynaklardan değil doğrudan doğruya benden edinmelerini beklerim. Telefonum 24 saat açıktır. Ayrıca tüm hekimlerin etten ve kemikten yapılmış bir insan olduklarını unutmamalarını ve hekim haklarına saygı göstermelerini dilerim.

Onkoloji Uzmanı Doç. Dr. Yavuz Dizdar

 

Dikkatle dinlesinler

Hasta doktordan şefkat ve doktor hastadan itaat bekliyor. Aslında bunlar örtüşmeyen şeyler değil. Doktor hastadan saygı bekliyor hasta da buna karşılık tevazu bekliyor. Şimdiye kadar doktorunu kötüye kullanan hasta görmedim. Bilakis hastalar özür dileyerek telefon açar ve söze başlarlar. Ama hastalardan da buna karşılık dikkatle bizi dinlemesini beklerim.

 

Prof.Dr. Yaman Tokat Genel Cerrahi ve Organ Nakli Uzmanı

Sorgulayan ve teslim olmayanı makbul

Öncelikle hastalıkları hakkında bilgili olmalarını, araştırma yapmalarını ve çok soru sormalarını bekliyorum. Kendi kimliklerine saygı duyan hastalar detayları, başına gelebilecekleri önceden sorgulayarak öğrenip çok rahat bir hastane dönemi geçirebilirler. O nedenle ben hastanın araştıran ve sorgulayan, teslimiyetçi olmayanı, doktoru ile beklentilerini paylaşanını çok severim.

Beyin, Omurilik ve Sinir Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. İlhan Elmacı

Şeffaflık bekleriz

Biz hekimler hastalarımızla karşılıklı saygı ve sevgi dolu bir diyalog olmasını isteriz. Hasta ile aramızda ne kadar empati ve sempati varsa tedavi süreci de o kadar başarılı olur. Doktor hasta ilişkisinin şeffaf olması gerekiyor. Hastalar akıllarındaki soruları hekime yöneltmeli, bu konuda açık olmalıdır. Hasta ile doktor arasında cevaplanmayan hiçbir soru kalmamalıdır. Hastalarımızdan da anlayış, tam motivasyon ve güven bekliyoruz.

Göz Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Aysu Karatay Arsan

Her zaman pozitif duygular içinde değiliz

Bir hekim olarak tüm hastalarımızdan öncelikle bizim de insan olduğumuzu, yorulabileceğimizi, her anımızın aynı pozitif duygular içinde olamayabileceğini ve hastalarımızın iyiliğini istediğimizi unutmamalarını dilerim. Karşımızdaki insandır ve insan olduğu için gereken ilgi ve saygıyı hakeder. Tüm dünyada da yapılan düzenlemeler bu saygın mesleğin itibarının koruması içindir.

Prof. Dr. Ayhan Taştekin Çocuk ve Yeni Doğan Uzmanı

Her olumsuzluk da hekim suçlanmamalı

Hastalar ve hasta yakınları, hekimlerin hastayı hemen iyileştirmesini bekler. Hekim elinden geleni yapar. Ama bazı ağır vakalarda ve olumsuzluklar olduğunda bu tür durumlarda hasta ve hasta yakınlarından anlayış göstermelerini bekleriz. Bu yüzden herhangi bir olumsuzluk olduğunda hekim suçlanmamalıdır. Hekimler hem bilgi sahibi hem vicdan sahibi insanlardır.

Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Aret Kamar

Çekinmeden bize sorun

Bazen ailenin çözüm üreten ve diyalog kurulmasını sağlayan ağabeyisi durumuna ve ailenin akrabası durumuna geçtiğimiz bir süreç bizimkisi farkında olmadan. Kulaktan dolma bilgilere çok itibar etmemelerini isterim. Sormak istedikleri her şeyi hekime sorsunlar. Hekimin tavsiyelerini can kulağıyla dinleyip harfiyen yerine getirmeleri motivasyonlarını bozmamaları da önemli.

Yrd. Dr. Zeynep Bilge Balaban Anestezi Uzmanı

Anestezi uzmanının farkına varın

Ben hastalardan az farkında oldukları ama önemli işler yapan anestezi branşının farkında olmalarını isterim. Bir ameliyat sırasında ameliyata giren bir cerrah ve anestezi doktorunun olduğunun hastalar tarafından bilinmesini isterim.

KBB Uzmanı Prof. Dr. Dilaver Özturan

Hastamdan işbirliği beklerim

Ortada bir sorun varsa bunu ancak hasta ile birlikte çözebiliriz. Ben hastamdan işbirliği ve hekim olarak hastamın en iyisini yapmaya çalışacağımı bilmesini isterim. Elimizde olmadan oluşabilecek komplikasyonlarda da anlayış ve işbirliği beklerim.

Psikiyatri Uzmanı Prof. Dr. Bengi Semerci

Emeğe saygı

Kendi sağlıkları için hekimlerin önerdikleri bilimsel olarak kanıtlanmış tedavilere uymalarını isterim. Hastaların sağlıklarını korumaları ve kazanmaları için çalışan hekimlerin emegine saygı duymalarını beklerim.

İş Yeri Hekimi Dr. Nurşat Koçak

Koruyucu önerilere dikkat

İşyerlerinde hekimler çoğunlukla genel sağlık problemleri ile ilgilenmek zorunda kalıyorlar. Halbuki çalışanlardan beklentimiz o iş yerinde çalışmaktan kaynaklanan sağlık sorunları ile ilgili bize danışmalarıdır. Bu anlamda da çalışanların işyeri hekimlerinin koruyucu amaçlı önerilerini dikkate almalarını beklerim.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.