Oynadılar, Eğlendiler, Öğrendiler

AYDIN - Oyunlarla matematik atölyesine çocuklar ve veliler çok yoğun ilgi gösterdiler. Konuyla ilgili açılamalarda bulunan Aydınkent Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Metin Akyol, ‘Öncelikle hepimizin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun. Bu yıl ki çocuk bayramımızı farklı bir etkinlikle kutlamak istedik.

Ünlü düşünür Montaigne ‘Oyunu Çocukların en gerçek uğraşısı olarak’ tanımlamıştır.

Froebel Oyunu Çocuğun iç dünyasını yansıtır. Çocuk oynayarak veya oyunla kendini anlatır demiştir. Buradan yola çıkarak biz de; oyunu matematikle birleştirerek çocuklarımızın eğlenirken öğrenmesini istedik. Stanford Üniversitesinde yapılan bir araştırmaya göre matematiğe karşı olumlu tutumun IQ dan bile fazla olarak çocuğun matematik bilgisini arttırdığı gözlemlenmiştir. Yine Cambridge Üniversitesinden Dr. Elizabeth Byne çocuklar genellikle soyut oldukları için matematiği anlamada güçlük çekiyorlar.

Matematiği eğlenceli bir oyunda kullanıyorsanız anlaşılması kolay hale gelir diye belirtmiştir. Harward Üniversitesi ‘Project Zero Projesi ’kapsamında matematikte oyun temelli eğitim üzerine çalışmalar yürütmektedir. UNICEF matematik eğitiminde oyun temelli yaklaşımı yayınladıkları makalelerle dile getirmektedir. Ülkemizde de; matematik seferberliği kapsamında oyun temelli yaklaşımı yayınladıkları broşürle Milli Eğitim Bakanlığı’mız desteklemektedir. Biz de böyle anlamlı bir günde çocuklarımız için matematik eğitimlerine oyun temelli yaklaşımla dikkat çekmek istedik’ dedi.

Yapılan etkinlik gün boyu çocukların ve ailelerinin yoğun bir ilgiyle karşılandı.