Aydın’da geçen ay 36 tüketicinin sorunu çözüldü

Aydın Ticaret İl Müdürlüğüne intikal eden tüketici şikayetlerinin 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği ve bu Kanuna dayanılarak Ticaret Bakanlığı’nca düzenlenen yönetmelikler, tebliğler ve genelgeler doğrultusunda incelenerek mümkün olan en kısa zamanda sonuçlandırılmasına çalışılıyor. Nüfus kayıt sisteminde tüketicinin kaydının diğer il veya ilçelerde bulunduğunun tespiti halinde tüketici şikayeti ilgili İl Müdürlüklerine veya İlçe Kaymakamlıklarına intikal ettirilerek, ilgili Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinde sonuçlandırılması sağlanıyor.

Aydın’da geçtiğimiz Ağustos ayı içerisinde Ticaret İl Müdürlüğüne ulaşan tüketici şikâyetlerinin sayısı 25 adet olarak gerçekleşti.  Bu şikâyetlerin 11’i  çeşitli bankacılık hizmetleri, 12’si ayıplı mal ve hizmetleri kapsayan 5 adet cep telefonu, 4 adet mobilya, 2 adet buzdolabı ve 1 adet inşaat sözleşmesi ile 1’i taksitli satış sözleşmesi ve 1’i diğer ayıplı mal ve hizmetlerden oluştu.

Aydın İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığınca Ağustos ayı içinde 13 Ağustos 2015 ve 26 Ağustos 2015 tarihlerinde olmak üzere iki toplantı yapıldı. Söz konusu toplantılarda 28’i tüketici lehine, 1’i tüketici aleyhine ve 4’ü bilirkişi ataması olmak üzere toplam 33 adet İl Hakem Heyeti kararı alındı. 3 adet tüketici şikâyeti ise, İl Hakem Heyetine intikal ettirilmeden Ticaret İl Müdürlüğü’nce sonuçlandırıldı.